عصر خودرو

نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس به کمک بحران خاموشی می‌آیند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت توانیر گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است ۱۵۰ مگابایت نیروگاه کوچک‌مقیاس وارد مدار شود که می‌تواند در دور زدن خاموشی تابستان امسال مفید باشد.

نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس به کمک بحران خاموشی می‌آیند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آرش کردی با بیان اینکه سال قبل نیز 150 مگابایت نیروگاه کوچک‌مقیاس به مدار آمد، گفت: در مجموع از سال قبل تا پیک امسال 300 مگابایت به ظرفیت نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس کشور اضافه می‌شود.

    به گفته وی بی‌شک این مسئله می‌تواند به مناطقی که دچار مشکل در زمینه برق هستند، به صورت نقطه‌ای کمک‌رسان باشد. به همین دلیل برنامه‌های متعددی را برای توسعه نیروگاه‌های کوچک مقیاس در نظر گرفته‌ایم.

    مدیر عامل توانیر در خصوص صادرات برق به عراق گفت: در یک وقفه زمانی به دلیل تمام شدن قرارداد صادرات برق به عراق متوقف شد اما در حال حاضر بیش از یک ماه است که صادرات به این کشور از سر گرفته شده و تفاهم‌نامه‌های متعددی در همین خصوص به امضا رسیده است.

    کردی میزان صادرات برق به عراق را 800 تا 900 هزار مگابایت دانست و افزود: ایران در زمینه صادرات برق توانسته پتانسیل‌های قابل توجهی را به دست آورد.

    به گفته وی در دولت فعلی جذب سرمایه‌گذاری در صنعت برق نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است چرا که تقریبا می‌توان گفت در دولت قبل سرمایه‌گذاری مشخصی در این حوزه وجود نداشت. اما در حال حاضر شرایط بسیار بهبود یافته است.

    مدیر عامل توانیر در خصوص برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار اظهار کرد: در حال حاضر تمام روستاهای بالای 10 خانوار برق‌دار شده‌اند و می‌توان گفت که تقریبا کل کشور از نعمت برق بهره‌مند هستند.

    کردی با بیان اینکه سال گذشته 600 روستا از نعمت برق برخوردار شدند، گفت: در مجموع هزینه برق‌دار کردن روستاهای بالای 10 خانوار 400 میلیارد تومان برآورد شده است.

    برچسب ها