عصر خودرو

روند رو به افزایش شاخص بورس در هفته‌های گذشته

عصر بازار- در پنج روز کاری بورس تهران در هفته گذشته شاخص کل توانست ۹۴۵ واحد رشد کند و شاخص آزاد شناور با رشد ۷۸۷ واحدی مواجه شد.

روند رو به افزایش شاخص بورس در هفته‌های گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در سی‌ام فروردین‌ماه گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تراز 78 هزار و 651 واحدی قرار داشت که این رقم پس از یک هفته تا کانال 79 هزار و 596 واحدی بالا رفت و در نتیجه 945 واحد صعود را تجربه کرد.

    همچنین شاخص آزاد شناور که در تاریخ مذکور در رقم 86 هزار و 82 واحدی قرار داشت با رشد 787 واحدی تا تراز 78 هزار و 580 واحدی بالا رفت. شاخص بازار اول نیز در این مدت رشد 149 واحدی را تجربه کرد و تا رقم 55 هزار و 78 واحدی رشد کرد.

    علاوه بر این شاخص بازار دوم که در پایان فروردین‌ماه در تراز 172 هزار و 393 واحدی قرار داشت در آخرین روز کاری هفته گذشته تا تراز 177 هزار و 350 واحدی بالا رفت و رشد 4912 واحدی را تجربه کرد.

    دارویی‌هایی که در ماه‌های گذشته معاملات کم رقمی را از خود نشان دادند و بیشتر رو به کاهش بودند در روزهایی از هفته‌های پیش، شرایط متفاوت را تجربه کردند و تعداد زیادی از نمادهای این گروه توانستند در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله رشد قابل قبولی را از خود نشان دهند.

    همچنین خودرویی‌ها در  اواخر هفته گذشته روند کاهشی را در پیش گرفتند؛ هر چند که در هفته‌های پیش از آن توانسته بودند برای روزهایی روند رو به افزایشی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی داشته باشند.

    همچنین پالایشی‌ها همچون پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران شرایط رو به جلویی را در آخرین روز معاملات هفته گذشته بر جای گذاشتند؛ به‌طوری که این نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

    نمادهای گروه قند و شکر نیز که از ابتدای سال شاهد روند رو به رشدی بودند در آخرین روز کاری بورس تهران در هفته گذشته با تلاطم‌هایی مواجه شدند و تعدادی از این نمادها در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی با افت بیش از چهار درصد مواجه شدند. اما نمادی همچون قند شهد با حدود 12 درصد رشد در قیمت پایانی مواجه شد و با صف خرید همراه بود. این نماد که با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم در سی‌ام فروردین‌ماه گذشته متوقف شده بود در ششم اردیبهشت‌ماه بدون محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد.

    برچسب ها