عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد:

افزایش قیمت ارز روند نزولی سکه و طلا را متوقف کرد

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن ارزیابی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در هفته گذشته عنوان کرد که انتخابات ریاست جمهوری تاثیر مستقیمی بر بازار داخلی طلا و سکه ندارد.

افزایش قیمت ارز روند نزولی سکه و طلا را متوقف کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای گفت: در هفته‌ای که گذشت برخلاف سه هفته قبل از آن، قیمت جهانی طلا رو به کاهش رفت و می توان گفت به طور متوسط هر اونس طلا حدود 25 دلار کاهش قیمت پیدا کرد.

    وی ادامه داد: این کاهش قیمت ناشی از این بود که عواملی از جمله تشنج های سیاسی و نگرانی هایی که از سه هفته قبل به وجود آمده بود تا حدودی به سمت آرامش رفت و تنش های سیاسی از بین رفت که در نتیجه باعث شد قیمت جهانی طلا حدود 22 تا 25 دلار کاهش یابد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تشریح وضعیت بازار داخلی طلا و سکه تصریح کرد: در بازار داخلی در حالی که روند قیمت ها در سه هفته قبل به همین دلایل رو به افزایش بود و قیمت سکه تا یک میلیون و 230 هزار تومان هم افزایش یافته بود اما به تدریج قیمت ها رو به کاهش رفت و به کمتر از یک میلیون و 220 هزار تومان هم رسید اما در چند روز اخیر قیمت ارز تا حدودی افزایش پیدا کرده و این افزایش قیمت باعث شد روند نزولی قیمت طلا و سکه متوقف شود.

    کشتی آرای اضافه کرد: با این وجود قیمت های هفته گذشته نسبت به قیمت های سه هفته قبل افزایش نیافته است و می توان گفت قیمت ها در هفته ای که گذشت در شرایط ثبات قرار داشت و نوسان زیادی پیدا نکرد.

    وی با اشاره به دیگر عوامل تاثیرگذار در بازار طلا و سکه در هفته گذشته گفت: از سوی دیگر به دلیل مصادف شدن با ایام رجب و شعبان مقداری تقاضا در بازار افزایش یافته است و مناسبت های مذهبی در 15 روز آینده می تواند تقاضای بیشتری را در بازار ایجاد کند و بعد از آن که ماه رمضان فرا می رسد قیمت ها به سمت کاهش خواهد رفت.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر همچنین درباره تاثیر ایام انتخابات ریاست جمهوری بر بازار طلا و سکه تصریح کرد: به هیچ عنوان انتخابات به طور مستقیم در بازار تاثیری ندارد اما به طورغیرمستقیم می تواند روی قیمت ارز تاثیر گذاشته باشد و وقتی قیمت ارز تحت تاثیر قرار بگیرد به طور غیر مستقیم بر قیمت طلا و سکه اثر خواهد گذاشت.

    برچسب ها