عصر خودرو

الاکلنگ تالار شیشه‌ای در هفته‌ای که گذشت

عصر بازار- معامله گران بورس دراولین روز از بازار سرمایه، درحالی تقویت حجم و ارزش معاملات سهام را به نظاره نشستند که با پیش روشدن گروه خودرویی ها، بازار آماده استقبال از نماگرهای ازدست رفته بوده است.

الاکلنگ تالار شیشه‌ای در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دراولین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت و بازده نقدی با افزایش 651 واحدی به عدد 79 هزار و 302 واحد دست یافت این درحالی است که شاخص کل هم وزن با افزایش 252 واحدی به عدد 17 هزار و 344 واحد رسیده است.

    معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 148 واحد، گروه سایپا با 61 واحد و پالایش نفت اصفهان با 53 واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 279 میلیارد تومان بالغ شد که این امر ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 227 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله، طی 91 هزار و 7 نوبت داد و ستد شده است.

    بازار سهام؛ بازاری به نسبت پر حجم و شاداب بوده است.

    *** در دومین روز از بازار سرمایه، معامله گران بورس در حالی به شکسته شدن مقاومت‌های تکنیکالی قیمت سهام در گروه‌های پر بیننده‌ای همچون خودرویی‌ها دل خوش کرده بودند که نبود نقدینگی پرقدرت در بازار مانع از عبور سطوح روانی در این گروه شده است، هر چند که ابلاغیه جدید برای بازار پایه توافقی نیز بر عقب‌گرد خریداران سهام بی‌تأثیر نبوده است.

    شاخص کل قیمت و بازده نقدی با افزایش 87 واحدی به عدد 79 هزار و 390 واحد دست یافت این درحالی است که شاخص کل هم وزن با افزایش 30 واحدی به عدد 27 هزار و 560 واحد دست یافته است.

    معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت تاپیکو با 57 واحد، مخابرات ایران با 51 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 49 واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    ارزش کل معاملات بورس، به بیش از 320 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 270 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 93 هزار و 948 نوبت داد و ستد شده است.

    بازار سهام؛ شاهد معاملاتی متعادل و به نسبت پرحجم بوده که لزوم اصلاح قیمتی و عدم عبور از سطوح مقاومتی الگوهای تکنیکالی مانع از تحرک قیمت سهام در گروه‌ها و نمادهای پربیننده و شاخص‌ساز بازار شده است، هر چند که حقوقی‌های سنتی و شاخص‌ساز بازار همچنان با هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو و مخابرات ایران حامی‌های سرسخت نماگرهای بورس در اردیبهشت‌ماه است.

    *** در سومین روز از بازار سرمایه، معامله‌گران بورس در حالی همچنان شاهد حمایت سنتی بازارگردان‌های حامی نماگرهای بورس تهران در هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری از جمله فارس و تاپیکو در کنار مخابرات ایران بودند که شرکت‌های کوچک و اغلب برخوردار از سهام شناوری پایین همچنان برای خریداران خودنمایی می‌کنند.

    شاخص کل قیمت و بازده نقدی، با افزایش 35 واحدی به عدد 79 هزار و 425 واحد دست یافت این درحالی است که شاخص کل هم وزن با افزایش 12 واحدی به عدد 27 هزار و 573 واحد دست یافته است.

    ارزش کل معاملات بورس به بیش از 239 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 49 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 82 هزار و 154 نوبت داد و ستد شده است.

    بازار سرمایه، در حالی شاهد معاملاتی متعادل و کم نوسان بود که اقبال خریداران سهام برای جمع‌آوری سهام شرکت‌های کوچک و یا برخوردار از سهام شناوری پایین در بازار دوم بورس، باعث رِنج شدن قیمت سهام در برخی گروه‌های پربیننده این بازار شده است.

    بازار سهام؛ بازاری متعادل و به نسبت کم حجم بوده که شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین در بازار دوم بورس نقش سوگلی‌های آن را در روز کم فروغ بازار پایه فرابورس به دوش می‌کشیدند.

    *** در پنجمین روز کاری بازار سرمایه، معامله‌گران بورس، شاهد معاملات آرام و به نسبت پرحجم در تالار شیشه‌ای بودند، با این تفاوت که در مقابل تشدید عرضه در گروه خودرویی‌ها گروه پالایشی‌ها از خریداران حقیقی کم حجم سهام میزبانی می‌کرده است.

    شاخص کل قیمت و بازده نقدی، با افزایش 171 واحدی به عدد 79 هزار و 596 واحد دست یافته است این درحالی است که شاخص کل هم وزن با افزایش 129 واحدی به عدد 17 هزار و 575 واحد دست یافته است.

    ارزش کل معاملات بورس به بیش از 276 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 245 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 84 هزار و 575 نوبت داد و ستد شده است.

    بازار سهام؛ بازاری متعادل و به نسبت پرحجم بوده که اصلاح پرتفوی و شناسایی تک‌سهم‌های پربازده، اما کوچک اصلی‌ترین ویژگی آن بوده است، بازاری که همچنان به سهم‌های بازار پایه فرابورس خیره شده است.

    برچسب ها