عصر خودرو

رئیس مرکز علمی- کاربردی بانک تجارت مطرح کرد:

دوره های آموزشی بورس، پل ارتباطی صنعت و دانشگاه

عصر بازار- رئیس مرکز علمی کاربردی بانک تجارت، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی مشترک بین این مرکز و سازمان بورس و اوراق بهادار را پلی برای ارتباط صنعت و دانشگاه دانست.

دوره های آموزشی بورس، پل ارتباطی صنعت و دانشگاه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بیتا شایگان گفت: هدف از امضای تفاهمنامه اخیر با شرکت خدمات اطلاع رسانی بورس و اوراق بهادار توسعه آموزش های کاربردی در حوزه بازار سرمایه خواهد بود. 

    وی افزود: علاقه مندان و فعالان بازار با حداقل تحصیلات دیپلم از همه طیف ها می توانند در دوره های آموزشی این مرکز که برای بازار کار هدفمند بوده و مورد نیاز نهاد جاافتاده ای همچون سازمان بورس و اوراق بهادار است ، شرکت کنند.

    شایگان ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار، بنا به درخواست ها دوره های آموزشی تخصصی را به دانشگاه علمی کاربردی اعلام می کند و ما نیز اساتید مربوط را که حتماً بایستی سابقه کار موثر داشته باشند انتخاب می کنیم ؛ به نحوی که هم حوزه تخصصی را پوشش دهند و هم اینکه آن استانداردهای آموزشی را که از نظر یک نهاد دانشگاهی مد نظر است داشته باشند .

    رئیس مرکز علمی کاربردی بانک تجارت گفت: دوره های آموزشی که مراکز علمی کاربردی بانک تجارت برگزار می کند، مورد تایید وزارت علوم است و حوزه پژوهش را نیز با راه اندازی سمینارها، طرح های تحقیقاتی و نشریه پوشش خواهیم داد .

    به گفته شایگان، اگرچه ارتباط بین صنعت و دانشگاه از گذشته وجود داشته اما این ارتباط کمرنگ بوده است؛ به همین دلیل، الان نقش دانشگاه علمی کاربردی به عنوان دانشگاه نسل سوم در جذب افراد جویای کار و هدایت سرمایه گذاری ها بسیار مهم است. به ویژه آنکه پتانسیلی که صنعت مالی برای جذب فعالان و نیروی کار دارد خیلی گسترده تر از دیگر صنایع است. 

    گفتنی است: تفاهم نامه همکاری بین شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با دانشگاه علمی کاربردی بانک تجارت در حاشیه دهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه ( فاینکس 2017) به امضا رسید.

    این تفاهمنامه به منظور دستیابی به مشارکت، گسترش و بهره گیری توانایی آموزشی و انتشاراتی در موضوع بازار سرمایه و همکاری بیشتر میان طرفین در شش ماده تنظیم و منعقد شد و راه اندازی دوره های آموزشی بویژه در موضوعات تخصصی مالی اسلامی از دیگر محورهای این تفاهم نامه است .

    مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس ابراز امیدواری کرده است که تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علمی کاربردی بانک تجارت ظرف یک سال آینده به قرارداد اجرایی تبدیل و اثرات آن در حاشیه نمایشگاه یازدهم بورس بانک وبیمه اطلاع رسانی شود.

    برچسب ها