عصر خودرو

بازدهی آیفکس از ابتدای سال به بیش از ۵ درصد رسید

عصر بازار- معاملات فرابورس ایران هفته گذشته در حالی پایان یافت که حجم و تعداد دفعات معاملات با کاهش اما ارزش دادوستدها با افزایش همراه شد و در مجموع با دادوستد ۲ هزار و ۲۷۵ میلیون ورقه بهادار در ۲۰۶ هزار دفعه، ارزش این نقل و انتقال‌ها به ۱۰ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال رسید.

بازدهی آیفکس از ابتدای سال به بیش از ۵ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، در نخستین هفته معاملاتی اردیبهشت‌ماه آیفکس با رشد 1.6 درصدی، بازدهی خود از ابتدای سال را به 5.4 درصد رساند و روز چهارشنبه این نماگر بازار در ارتفاع 922 واحدی ایستاد. همچنین روز یک‌شنبه سوم اردیبهشت‌ماه نیز بالاترین حجم و ارزش معاملاتی در بازار فرابورس رقم خورد.

    بازارهای اول و دوم فرابورس هفته پیش میزبان دادوستد 211 و 830 میلیون سهم به ارزش 452 و 2119 میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته پیشین کاهش حجم و ارزش معاملات در این دو بازار به ثبت رسید. در همین حال بازار پایه جابه‌جایی یک‌هزار و 218 میلیون سهم به ارزش حدود 5 هزار میلیارد ریال را تجربه کرد که اگر چه حجم معامله این بازار در مقیاس هفتگی کاهش یافت اما ارزش دادوستد آن با رشد 90 درصدی همراه شد. در این میان ارزش معاملات در بازار مشتقه فرابورس نیز در حالی که حجم آن در مقایسه با هفته پیشین تغییری نکرد، افزایش 34 درصدی را شاهد بود.

    در بازار ابزارهای نوین مالی نیز اوراق بدهی به ترتیب به میزان 3 و 13 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 921 و 191 میلیارد ریال خرید و فروش شدند که در مقابل افت حجم و ارزش دادوستدها در این دو ابزار معاملاتی، اوراق گواهی تسهیلات مسکن در این بازار افزایش بیش از 15 درصدی را به ثبت رساند. اوراق تسه همچنین رشد 62 درصدی تعداد دفعات معاملات را نیز تجربه کرد.

    هفته گذشته ارزش معاملات خرد بازار سهام و اختیار سهام به تفکیک گروه‌های صنعت در مجموع بازارهای اول، دوم، پایه، بازار مشتقه و SME به 4 هزار و 155 میلیارد ریال رسید که گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با معامله 702 میلیون سهم، 17 درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت.

    گروه‌های فلزات اساسی و پیمانکاری صنعتی به ترتیب با ارزش معاملات 512 و 372 میلیارد ریال سهم 12 و 9 درصدی از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و در رده‌های دوم سوم ایستادند.

    در همین حال قطعیت معامله عرضه یکجای 42.62 درصد از سهام کنترلی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در بازار پایه و گشایش نمادهای اختیار خرید فولاد هرمزگان جنوب در تابلو اختیار معامله بازار ابزرهای مشتقه از جمله رویدادهایی بودند که در این هفته رقم خوردند.

    برچسب ها