عصر خودرو

رئیس پارلمان قرقیزستان:

«بیشکک» علاقه‌مند به اجرای پروژه‌های مشترک با سرمایه‌گذاران ایرانی است

عصر بازار- رئیس پارلمان قرقیزستان گفت: یکی از راه‌های گسترش همکاری‌ها بین «بیشکک» و «تهران» اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی است.

«بیشکک» علاقه‌مند به اجرای پروژه‌های مشترک با سرمایه‌گذاران ایرانی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، «چینیبای تورسون بیک اف» رئیس پارلمان قرقیزستان در رأس هئیتی در چارچوب سفر 4 روزه خود به ایران روز گذشته از برخی واحدهای صنعتی این کشور بازدید کرد.

    هئیت پارلمانی قرقیزستان از کارخانه خودروسازی «ایران خودرو» بازدید کرده و با فرایند تولید در این کارخانه آشنا شد.

    همچنین مهمانان بلند پایه قرقیزی از کارخانه فرآورده‌های لبنی «کاله» در استان «مازندران» بازدید داشتند.

    تورسون بیک اف در گفت‌وگو با «سعید تفضلی» معاون کارخانه ایران خودرو گفت: یکی از راه‌های گسترش همکاری‌ها بین قرقیزستان و ایران اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی است و با توجه به امکانات صنعتی و فنی ایران صنایع قرقیزستان از این همکاری‌ها استقبال می‌کند.

    وی در این باره گفت: پارلمان قرقیزستان در راستای پیشبرد پروژه‌های مشترک اقتصادی با ایران در سطح قانون گذاری برای ایجاد تمام شرایط لازم آمادگی دارد.

    تورسون بیک اف در بازدید از کارخانه فرآورده‌های لبنی کاله با اشاره به ظرفیت همکاری‌های متقابل سودمند برای ایران و قرقیزستان، گفت: 2 کشور به طور موفقیت آمیزی می‌توانند در حوزه‌های کشاورزی و فرآورده لبنی همکاری داشته باشند.

    وی در دیدار با «ربیع فلاح جلودار» استاندار مازندران برای گسترش همکاری‌های بین منطقه‌ای ابراز آمادگی کرد.

    2 طرف برقراری همکاری‌ها را در حوزه‌هایی مانند کشاورزی، ماهیگیری، صنعت فرآوری و گردشگری مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

    استاندار مازندران در این دیدار گفت: آشنایی، همکاری و توسعه ارتباطات از اهداف این سفر بوده و قرقیزستان از کشورهایی است که تعامل دیرینه‌ای با ایران داشته است.

    جلودار تصریح کرد: پیوند اقتصادی خوبی میان کشورهای اوراسیا برقرار است که جمهوری اسلامی ایران با توانمندی بسیاری که دارد می‌تواند نقش خوبی را در میان این کشورها داشته باشد.

    وی ادامه داد: مشترکات بسیاری میان قرقیزستان و ایران از نظر توانمندی وجود دارد و با توجه به تفاهمنامه استان مازندران با استان «ایسق کول» افزایش همکاری‌ها را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

    جلودار افزود: شرکت‌های مازندران می‌توانند در زمینه تولید و صادرات به کشورهای اوراسیا نقش خوبی را ایفا کنند.

    هئیت پارلمانی قرقیزستان متشکل از 5 نماینده پارلمان تحت سرپرستی چینیبای تورسون بیک اف، رئیس پارلمان این کشور از 23 تا 27 آوریل به ایران سفر کردند.

    در طی این سفر 4 روزه، هئیت پارلمانی قرقیزستان با «علی لاریجانی» رئیس مجلس، «عباس احمد آخوندی» وزیر راه و شهرسازی و «غلام حسین شافعی» رئیس اتاق بازرگانی ایران دیدار و گفت‌و‌گو داشت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو