عصر خودرو

جاده خودرویی‌های تالار در دست تعمیر

عصر بازار- در هفته جاری گروه پارس خودرو ، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد، سایپا، سایپا دیزل و ایران خودرو در ابتدای هفته با روند مثبت شروع به کار کردند و در انتهای هفته وارد مدار نزولی شدند.

جاده خودرویی‌های تالار در دست تعمیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری با نوسان منفی در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفتند. 

    *سایپا (خساپا)

    سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در ابتدای هفته 3 هزار و 982 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی  به 3 هزار و 78 سهم رسیده است و حجم 107 میلیون 527 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 55 میلیون و 626 سهم رسیده است.

    در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.87 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته افت و به کاهش 1.56 درصد رسیده است.
     


    *ایران خودرو (خودرو)

    سهام گروه خودروسازی ایران خودرو در ابتدای هفته 2 هزار و 991 سهم بوده که این رقم در پایان با روند کاهشی  به یک هزار و 179 سهم رسیده است و حجم 29 میلیون 986 سهم در ابتدای هفته با ریزش به 11 میلیون و 39 سهم رسیده است.

    در ابتدای هفته این سهم با رشد 2.72 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 0.74 درصد رسیده است.





    *زامیاد (خزامیا)

    گروه زامیاد در ابتدای هفته یک هزار و 439 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به یک هزار و 327 سهم رسیده است و حجم 30 میلیون 68 سهم در ابتدای هفته با رشد به 19 میلیون و 69 سهم رسیده است.

    در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.69 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته متوقف و به کاهش 3.1 درصد رسیده است.
     



    *پارس خودرو (خپارس)

    گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته 730 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به یک هزار و 802 سهم رسیده است و حجم 11 میلیون 804 سهم در ابتدای هفته با رشد به 28 میلیون و 17 سهم رسیده است.

    در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.66 واحدی روبرو شد و در انتهای هفته این روند مثبت  آرام‌تر شد و به کاهش 0.5 درصدی رسیده است.



    *سایپا دیزل (خکاوه)

    گروه سهام سایپا دیزل در ابتدای هفته 240 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 2 هزار و 109 سهم رسیده است و حجم 5 میلیون 601  سهم در ابتدای هفته با رشد به 34 میلیون و 37 سهم رسیده است.

    در ابتدای هفته این سهم با رشد 5 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته ادامه و به روند نزولی 0.45 درصد رسیده است.
     


    *گروه بهمن (خبهمن)

    گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 566 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  314 سهم کاهش یافته است و حجم معاملات در این گروه با 5 میلیون و 362 سهم به 3 میلیون و 454 سهم در پایان هفته کاهش یافته است.

    در ابتدای هفته این سهم 4.5 درصد رشد داشته و در پایان هفته جابه جا و به روند منفی 1.33 درصدی  رسیده است.
     


    *ایران خودرو دیزل (خاور)

    سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 805 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به یک هزار و 58 سهم رسیده است و حجم 16 میلیون 388 سهم در ابتدای هفته با رشد به 16 میلیون و 977 میلیون سهم رسیده است.

    در ابتدای هفته این سهم با رشد 4.84 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته متوقف  و به کاهش 3.09 درصد رسیده است.




    در این رابطه همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: در هفته گذشته گروه‌های خودرویی همچنان در حال اصلاح قیمت ها بوده و شاهد افت شاخص خودرویی‌ها هستیم که این روند حاکی از تمایل معامله‌گران به گروه‌های دیگر بازار سرمایه است.
    وی در ادامه افزود: در حال حاضر بیشتر معاملات در میان معامله‌گران دراز مدت صورت می‌گیرد تا در رزوها و ماه‌های آینده اخبار بیرونی روند معاملات این گروه را تحت تاثیر قرار دهد و مسیر تغییر کند.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: معاملات بازار سرمایه در روزهای اخیر متاثر از اخبار انتخابات بوده و موضوع تغییر وزیر صنعت در کابینه آینده که از سوی خودشان مطرح شد نیز می‌تواند تاثیرات مهمی بر روند معامله گروه‌های خودرویی داشته باشد. 

    این گزارش حاکی از بازگشایی تمام نمادهای خودرویی و در عین حال گروه‌های ، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا و سایپا دیزل، ایران خودرو با توجه به روند صعودی شاخص بورس، کلیه نمادهای بورسی نیز در ابتدای هفته با روند مثبت و در پایان وارد مدار منفی شدند.

    برچسب ها