عصر خودرو

ششمین رشد متوالی یورو به ثبت رسید؛

دلار، لنگر سکه شد

عصر بازار- در پنجمین روز هفته، قیمت سکه تغییر نکرد، ولی دلار وارد محدوده ۳ هزار و ۷۶۰ تومان شد. روز چهارشنبه سکه در حالی روی قیمت یک میلیون و ۲۲۰ هزار تومان باقی ماند که بهای اونس تا ساعت ۳ بعدازظهر تا میانه محدوده هزار و ۲۶۰ دلار پایین رفته بود.

دلار، لنگر سکه شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، مقاومت سکه در برابر افت طلای جهانی با اهرم دلار صورت گرفت. در ششمین روز اردیبهشت ماه، شاخص بازار ارز 5 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای 3 هزار و 761 تومان رسید. این رشد در حالی رقم خورد که دلار آخرین بار در تاریخ 24 فروردین در محدوده 3 هزار و 760 تومان حضور داشت. به گفته فعالان، تحرکات سکه‌بازان و خریدهای ارزی آنها مهم‌ترین عاملی بود که موجب افزایش بهای دلار و در نتیجه حفظ سکه در کانال یک میلیون و 220 هزار تومان شد. در واقع، معامله‌گران سکه با اهرم دلار اثر افت بهای اونس در بازارهای جهانی را خنثی کردند. در روز افزایشی دلار، یورو نیز به روند صعودی خود ادامه داد و با 15‌تومان رشد روی سطح 4 هزار و 150 تومان قرار گرفت. این ششمین افزایش متوالی ارز اروپایی بود و آن را به بالاترین قیمت در سال 96 رساند.

    مقاومت سکه

    روز چهارشنبه، بهای اونس به حرکت کاهشی خود ادامه داد و از محدوده هزار و 270 دلار پایین‌تر رفت. این افت موجب شد قیمت سکه در ابتدای روز از کانال یک میلیون و 220 هزار تومان خارج شود و حتی تا نقطه یک میلیون و 218 هزار تومان پایین رود. با این حال، بالا آمدن قیمت دلار موجب شد، فروش‌ها در بازار سکه کم‌رنگ‌تر شود و قیمت به کانال بالاتر بازگردد. در نهایت، اثر کاهشی اونس با حرکت افزایشی دلار خنثی شد. با وجود مقاومت سکه تمام، روز چهارشنبه نیم‌سکه در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 3 هزار تومان کاهش به قیمت 685 هزار تومان رسید. نیم‌سکه روز سه‌شنبه نیز با 4 هزار تومان افت به قیمت 688‌هزار تومان رسیده بود.

     

    رکوردزنی دلار

    پنجمین روز هفته، صحنه رسیدن دلار به بالاترین قیمت از تاریخ 24 فروردین ماه بود. روز چهارشنبه، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 758 تومان آغاز کرد که افزایشی 2‌تومانی نسبت به قیمت روز سه‌شنبه داشت. در ادامه روز این ارز رشد بیشتری را تجربه کرد و توانست وارد محدوده 3 هزار و 760 تومان شود. این در حالی بود که در 10 روز گذشته این ارز بیشتر در محدوده 3 هزار و 740 و 3 هزار و 750 تومان نوسانات محدودی را تجربه کرده بود. به گفته فعالان، مهم‌ترین عامل افزایشی، تحرکات معامله‌گران سکه برای خرید دلار بود. این در حالی بود که عده‌ای دیگر اعتقاد داشتند، رشد نرخ حواله درهم و بالا بودن ارزش دلار در کشورهای همسایه از جمله سلیمانیه عراق به رشد این ارز در بازار داخلی کمک کرد. همسو با رشد بهای دلار، یورو نیز در مسیر افزایشی قرار گرفت. به گفته فعالان، ادامه تقویت ارزش ارز اروپایی در بازارهای جهانی موجب شد روند افزایشی آن در بازار داخلی نیز ادامه پیدا کند. روز چهارشنبه، در مرکز مبادلات ارزی نیز نرخ رسمی یورو حدود 30 تومان بالا رفت و به قیمت 3 هزار و 548 تومان رسید. با وجود رشد بهای دلار و یورو در روز چهارشنبه، هیجان چندان زیادی در بازار ایجاد نشده بود و بیشتر معامله‌گران انتظار نداشتند که قیمت در ادامه ماه با نوسانات تندتری مواجه نشود. این در حالی است که عده دیگری باور دارند میزان عرضه در تعیین سطح نوسانات تاثیر مهمی خواهد داشت.

    برچسب ها