عصر خودرو

بورس در انتظار پوست اندازی برای ادامه حیات

عصر بازار- تا زمانی که مشکلات بازار سرمایه تشخیص و علت یابی و هماهنگی لازم در جهت رفع آن صورت نگیرد نباید انتظار رشد و بازگشت رونق را به این بازار داشته باشیم.

بورس در انتظار پوست اندازی برای ادامه حیات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شاخص کل بورس 280 واحد کاهش پیدا کرد و به رقم61,217 واحد رسید. شبندر و وبملت  بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

    در بازار فرابورس، نیز شاخص ایفکس 13 واحد کاهش پیدا کرد و به رقم 664واحد رسید. مارون بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشت. در آغاز معاملات هفته، بازار با فشار فروش به استقبال گزارش های شش ماهه رفت و در بیشتر نمادها شاهد فشار فروش بالایی بودیم.

    بعلاوه بانکی ها یکپارچه منفی بودند و تمامی نمادهای گروه در درصدهای منفی معامله شدند.خودرویی ها روند نزولی خود را نیز ادامه دادند و در نتیجه فشار فروش بالایی که در این گروه وجود داشت بیشتر نمادهای گروه با صف فروش روز را به پایان بردند ودر بین نمادهای اصلی خودرو صف فروش بسیار سنگینی داشت. قندی ها امروز نوسان بالایی را تجربه کردند و در حالی که در ابتدا بیشتر نمادهای گروه در درصدهای مثبت معامله می شدند در ادامه روزفشار فروش بالایی را تجربه کردند.

    این در حالی است که در گروه خودرویی‌ها معاملات نمادها در محدوده منفی با نوسان همراه بود و اکثر نمادهای گروه با صف فروش به کار خود پایان دادندخکار که در آخرین پیش بینی خود بر اساس عملکرد سه ماهه برای سال مالی جاری 1340 ریال سود به ازای هر سهم در نظر گرفته، امروز در خصوص تعدیل این مبلغ سود اطلاعیه ای در سایت کدال منتشر کرد؛ طبق این اطلاعیه شرکت اعلام کرد که با توجه به شرایط رکود و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان بخصوص تولید کنندگان حوزه خودرو علیرغم بازدهی خوب در سال 93، در سال جاری موفق به پوشش بودجه های پیش بینی خود نشده اند، گفتنی است شرکت طی سه ماهه نخست امسال توانست 102 روی از پیش بینی خود را محقق سازد.

    همچنین در فلزات اساسی نیز شاهد رشد قیمت در برخی نمادهای گروه بودیم. همچنین شاهد حمایت حقوقی در نمادهای ذوب، فولاد و فملی نیز بودیم.

    بر این اساسدر گروه محصولات غذایی، عرضه اولیه 10 درصد از سهام غفارس در قیمت 2450 انجام شد. این شرکت که در عملکرد سه ماه اول از 426 ریال سود پیش بینی شده 23 درصد معادل 100 ریال را پوشش داده است.

    گفتنی است در گروه بانکی شاهد متعادلی در نمادها بودیم همچنین در گروه محصولات شیمیایی اکثر نمادها با معاملات منفی به کار خود پایان دادند که از جمله عملکرد گروهها در هفته می باشند.
    در ین رابطه ابوذر ندیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص تاثیر نامه چهار وزیر بر کنترل معاملات بازار سرمایه گفت: اگر بر روی هر مساله ای هم اندیشی ایجاد و مشکلات برطرف شود می‌تواند در مرحله عمل تاثیر گذار باشد.

    وی ادامه داد: تا زمانی که مشکلات بازار سرمایه تشخیص و علت یابی و هماهنگی لازم در جهت رفع آن صورت نگیرد نباید انتظار رشد و بازگشت رونق را به این بازار داشته باشیم.

    ندیمی با اشاره به اهمیت نامه وزرا برای حمایت از بورس بیان کرد: نامه نوشته شده توسط 4 وزیر قطعا باعث پیگیری مشکلات عدیده بازار سرمایه خواهد شد و با وجود این نامه و صورت گرفتن هم اندیشی‌ها در خصوص بازار می‌توان کاستی‌های مربوط به داخل و خارج از بازار را برطرف و انتظار بازگشت دوران طلایی به بورس را داشت.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: باید موانع محلی، اجرایی مربوط به بازار سرمایه برطرف شود و با مدیریت شرایط اقتصادی و سیاسی و رفع موانع تامین مالی می‌توان انتظار تحقق اهداف در بازار سرمایه را داشت.

    وی با اشاره به فرارسیدن زمان پوست اندازی بازار سرمایه اظهار داشت: حمایت دولت از بازار سرمایه بسیار اهمیت داشته و با وجود نامه وزرا در جهت پشتیبانی از بازار سرمایه می‌توان انتظار پوست اندازی جدید بازار سرمایه را داشت و زمان ایده‌های جدید در بازار سرمایه فرا خواهد رسید.

    ندیمی در پایان خاطر نشان کرد:‌با حمایت مالی و پولی از بازار سرمایه و فراهم شدن شرایط رشد تولید و صنایع در کشور می‌توان شرایط را برای بهبود و رونق بورس فراهم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها