عصر خودرو

نگاهی به وضعیت بازار امروز سهام؛

گرایش معامله‌گران از بازار پایه به سهم‌های دیگر

عصر بازار- این کارشناس بازار سرمایه گفت: طی روزهای اخیر بعد از التهاب و هیجان در بازار پایه فرابورس ،دیگر سهم ها مورد اقبال قرار گرفته است.

گرایش معامله‌گران از بازار پایه به سهم‌های دیگر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، بهادر شمس  به روند صعودی قیمت سهام که از اواسط اسفندماه سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد اشاره کرد و گفت: امروز شاخص بورس با 171  واحد  رشد داشت و حجم معاملات نیز به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است که  قابل مقایسه با بهمن یا دی ماه سال گذشته نیست.

    وی افزود: به هرحال فصل مجامع شرکت ها آغاز شده، امروز نیز  مجمع همراه اول برگزار و سود نقدی قابل توجهی  را تقسیم کرد.

    مدیر عامل کارگزاری آرمان تدبیر نقش جهان تصریح کرد: درماه های اردیبهشت، خرداد وتیر روند صعودی سهام و حجم معاملات قابل انتظار است؛البته این جریان صعودی از صنعت به صنعتی قابل تغییر خواهد بود.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد:طی روزهای اخیر نیز بعد از التهاب و هیجان در بازار پایه فرابورس ،دیگر سهم ها مورد اقبال قرار گرفته است.

    گفتنی است؛در جریان دادوستدهای امروز بورس تعداد یک میلیارد و 245 میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 276 میلیارد تومان در 84 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 171 واحدی در ارتفاع 79 هزار و 596 واحد قرار گرفت.

    بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 22 واحد، شاخص کل (هم‌وزن) 74 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) 74 واحد و و شاخص بازار دوم 56 واحد، شاخص آزاد شناور 7 واحد، شاخص بازار اول 1 واحد رشد را تجربه کردند.

    نمادهای پر بیننده معاملات امروز "فارس"، "شپنا"، "شتران"، "رانفور"، "دعبید" با روند صعودی و نماد "خساپا"، "بترانس" با روند نزولی کار خود را به پایان رساند.

    شاخص کل فرابورس نیز در پایان معاملات روز جاری با 80. 8 واحد رشد به پله 922 هزار و 30 واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از 1 میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن 426 میلیون سهم طی 45 هزار نوبت معاملاتی است.

    برچسب ها