عصر خودرو

در بیست‌وسومین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه مطرح شد؛

۱۰ درصد از سهام شرکت "وپسا" به سهام‌داران عرضه می‌شود

کسب نمایندگی رسمی از کمپانی جین گانگ

عصر بازار- بیست‌وسومین نشست خبری از سلسله نشست‌های «یک دیدار، یک عرضه» که فرابورس ایران با هدف معرفی و شفاف‌سازی اطلاعات شرکت‌هایی که وارد بازارهای فرابورس می‌شوند، برگزار می‌کند امروز ۶ اردیبهشت‌ماه به معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شرکت «سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس» با نماد «وپسا» اختصاص داشت.

۱۰ درصد از سهام شرکت "وپسا" به سهام‌داران عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، علی نجفی‌مقدم مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت وپسا در بخش معرفی این شرکت گفت: شرکت عمران سرمایه‌ آپریک خزر با دارا بودن 98 درصد از سهام شرکت، سهامدار عمده است و 2 درصد سهام باقی مانده متعلق به 3 شرکت‌ دیگر با نام‌های صنعت محور دانوش، وزین سازان آریا سام و سرمایه سازان دانوش منطقه آزاد انزلی و همچنین یک سهامدار خُرد است.

    نجفی‌مقدم با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس شرکت مادری است که 4 زیرمجموعه دارد، به معرفی این زیرمجموعه‌ها پرداخت و گفت: شرکت پارت ماشین سازه پارس فعالیت اصلی شرکت وپسا را بر عهده دارد که خدمات آن شامل نصب سازه و تجهیزات سنگین و همچنین تامین ماشین‌آلات سنگین و فوق سنگین است.

    وی شرکت جهان روکش اسپادانا را به عنوان دیگر شرکت زیرمجموعه معرفی کرد و تولید عایق‌های سرمایشی_گرمایشی، ماکت‌سازی، امور پیمانکاری مربوط به ساختمان‌ها و ابنیه، انجام عملیات عمرانی_طراحی و اجرای فضای سبز را حیطه فعالیت این شرکت عنوان کرد. او در ادامه از راه‌اندازی خط تولید XPS در سه کلان‌شهر مشهد، تبریز و اصفهان با هدف کاهش هزینه‌های حمل توسط شرکت جهان‌ روکش اسپادانا خبر داد.

    نجفی مقدم با بیان اینکه XPS نوعی عایق حرارتی، ضد رطوبت و ضد فرسایش برای استفاده در ساختمان‌های تجاری و اداری است، افزود: این عایق قدرت استحکام بالا و جذب آب پایینی دارد و اگر سازنده‌های ساختمان به استفاده از این نوع عایق استاندارد ملزم شوند، آینده بسیار روشنی برای شرکت در پیش خواهیم داشت.

    مدیرعامل وپسا در ادامه به دیگر شرکت زیرمجموعه به نام شرکت اعتماد ماشین آپادانا اشاره و فعالیت‌های این شرکت را در حیطه پروژه‌های فنی، ساختمانی و عمرانی عنوان کرد و افزود: این شرکت در سال 95 پس از 20 سال تجربه در امور ماشین‌آلات و راه‌سازی توانست نمایندگی رسمی از کمپانی جین گانگ که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌آلات راه‌سازی در کشور چین است را دریافت کند.

    پاسخ به تقاضای فراتر از عرضه در کشور

    وی در ادامه شرکت سازه طرح گستر شهر آرا را نیز از زیرمجموعه‌های وپسا معرفی کرد که کارویژه اصلی آن کلیه فعالیت‌های مجاز بازرگانی شامل خریدوفروش، واردات و صادرات کالاهای مجاز بازرگانی است و با توجه به فضای خشک‌سالی حاکم بر کشور محصولاتی از قبیل گندم، برنج، جو دامی، روغن نباتی و شکر را وارد می‌کند تا بتواند تقاضای فراتر از عرضه در کشور را پاسخ‌گو باشد.

    رئیس هیات مدیره شرکت وپسا پس از معرفی این 4 شرکت زیرمجموعه با بیان اینکه مجموعه فعالیت این شرکت‌ها، خود را در سود ناشی از سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد، افزود: سود عملیاتی مجموع وپسا در سال 95 بالغ بر 22 میلیارد تومان و سود خالص نیز نزدیک به 22 میلیارد تومان بوده است.

    وی در ادامه در خصوص سیاست تقسیم سود این شرکت گفت: با توجه به اینکه نتیجه انتخابات امسال بر شرایط اقتصادی اثرگذار است در حال حاضر EPS را 15 تومان و 4 ریال در نظر گرفته‌ایم اما با توجه به فضای کسب‌وکار در سال‌های 96 تا 98 تلاش داریم سود انباشته مناسبی برای طرح‌های آتی داشته باشیم.

    هیچ ابهامی در صورت‌های مالی شرکت وپسا وجود ندارد

    ناصر آقاجانی مدیرعامل کارگزاری اردیبهشت ایرانیان که کارگزار عرضه‌کننده سهام شرکت وپساست نیز در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه شرکت وپسا به عنوان بخش واقعی خصوصی به بازار سرمایه معرفی شده، افزود: این شرکت هیچ‌گونه ابهامی در صورت‌های مالی خود ندارد و بر اساس گزارش‌های حسابرسی شده نیز فاقد بدهی‌های احتمالی و کشف ‌نشده است.

    آقاجانی با اشاره به اینکه فعالیت شرکت مربوط به حوزه پتروشیمی است و این حوزه جزو صنایع پیشرو است، گفت: مزیت‌های رقابتی زیادی در این صنعت وجود دارد و از همین رو آینده روشنی برای شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس پیش‌بینی می‌کنیم.

    وی تاکید کرد که این شرکت از آغاز فعالیت تاکنون از روند خطی رو به رشدی برخوردار بوده است و هیچ‌گاه متحمل زیان انباشته نبوده است.

    آقاجانی در پایان ورود این شرکت به بازار دوم فرابورس را به منظور دستیابی به اهداف بلندتر عنوان و ابراز امیداواری کرد که با موفق شدن برجام و ورود سرمایه‌گذاری خارجی، روند رشد شرکت وپسا تسریع یابد.

    شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس که در گروه پیمانکاری صنعتی و زیرگروه سایر فعالیت‌های پیمانکاری قرار دارد، از تاریخ 20 بهمن 95 با نماد «وپسا» در بازار دوم فرابورس ایران درج نماد شده و اکنون در صف عرضه‌های اولیه قرار دارد تا در زمان مناسب عرضه شود که مدیرعامل این شرکت از عرضه اولیه 10 درصدی سهام این شرکت خبر داد.

    برچسب ها