عصر خودرو

در فروردین ماه امسال صورت گرفت؛

افزایش حضور حقوقی‌های بورس در صنعت دارو

عصر بازار- بیشترین تغییر مالکیت در صنایع بوسی از حقیقی‌ها به حقوقی‌ها طی فروردین ماه، از آن صنعت مواد و محصولات دارویی بود.

افزایش حضور حقوقی‌های بورس در صنعت دارو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بررسی معاملات نخستین ماه امسال نشان می‌دهد 56 درصد معاملات توسط اشخاص حقیقی و 44 درصد معاملات توسط اشخاص حقوقی صورت گرفته و در خالص معاملات برابر با 548 میلیارد ریال از مالکیت اشخاص حقوقی کاسته و به مالکیت اشخاص حقیقی افزوده شده است.

    همچنین در ماه گذشته اشخاص حقیقی 57 درصد خرید و 55 درصد فروش را به خود اختصاص دادند و این در حالی است که حقوقی های بازار، سهم 43 درصدی از خرید و 45 درصدی از فروش را به نام خود ثبت کردند.

    از سویی دیگر اشخاص حقیقی در فروردین ماه مالکیت خود در سهام 25 گروه را اضافه کردند که در خالص خریدها  صنایع محصولات شیمیایی  327 میلیارد ریال، انبوه سازی، املاک و مستغلات 126 میلیارد ریال، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله 87 میلیارد ریال، سرمایه گذاری ها 82 میلیارد ریال و سیمان، آهک و گچ 78 میلیارد ریال در رتبه اول تا پنجم این فهرست قرار دارند.

    این گزارش می‌افزاید: حقوقی‌ها نیز در ماهی که گذشت مالکیت خود را در 12 صنعت دیگر افزایش دادند و 5 صنعت اول شامل مواد و محصولات دارویی 226 میلیارد ریال، خدمات فنی و مهندسی 115 میلیارد ریال، فرآورده‌های نفتی، کک  113 میلیارد ریال، استخراج کانه‌های فلزی 49 میلیارد ریال و رایانه و فعالیتهای وابسته به آن 35 میلیارد ریال بیشترین تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی را داشته‌اند.

    برچسب ها