عصر خودرو

سود دایملر با فروش خودروهای مرسدس دو برابر شد

عصر بازار- دایملر اعلام کرد سود خالص این گروه خودروسازی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با فروش مدل جدید سدان E-class مرسدس بنز و مدلهای شاسی‌بلند دو برابر شده است.

سود دایملر با فروش خودروهای مرسدس دو برابر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سود خالص دایملر در سه ماهه نخست امسال به 2.80 میلیارد یورو (3 میلیارد دلار) در مقایسه با 1.40 میلیارد یورو در مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. درآمد این شرکت هم 11 درصد رشد کرد و به 38.77 میلیارد یورو رسید.

    دایملر افزایش سود خالص را به فروش قوی مدل E-class که با آپشن‌های دستیار راننده عرضه می‌شود و همچنین مدل‌های شاسی‌بلند نسبت داده است. همچنین پیوستن سرمایه‌گذاران جدید به شرکت نقشه Here و تغییرات نرخ مبادله ارزی، درآمد دایملر را 183 میلیون یورو افزایش داد. دایملر در شرکت Here با سایر خودروسازان شریک است.

    این خودروساز آلمانی دورنمای سود برای کل سال را ارتقا داد. دیتر تسچه، مدیرعامل دایملر در بیانیه‌ای اعلام کرد درآمدها و فروش این شرکت به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت در حالیکه این خودروساز پیش از این افزایش اندکی را پیش‌بینی کرده بود.

    براساس گزارش آسوشیتدپرس، دایملر اوایل امسال در پی تصمیم برای اختصاص مبلغی برای سرمایه‌گذاری در تحقیقات و توسعه خودروهای جدید و مهیا شدن برای تحولات جدید در صنعت خودرو شامل خودروهای برقی بیشتر، اشتراک خودرو و خودروهای اتوماتیک، دورنمای مالی محدودی را پیش‌بینی کرده بود. این شرکت برای تامین سرمایه‌گذاری لازم برای فناوری جدید و تطبیق با تغییر سلیقه مصرف‌کنندگان، به سود قوی برند لوکس مرسدس بنز متکی است.

    برچسب ها