عصر خودرو

مرکز مالی ایران با سخنرانی دکتر علی حبیب نیا برگزار می‌کند؛

سمینار «یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق در معاملات الگوریتمی»

عصر بازار- فصل جدید آموزشی مرکز مالی ایران با برگزاری سمینار «یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق در معاملات الگوریتمی» آغاز می‌شود.

سمینار «یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق در معاملات الگوریتمی»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مرکز مالی ایران، پیش‌بینی بازارهای مالی همواره یکی از چالش برانگیزترین موضوعاتی بوده است که محققین دانشگاهی و فعالان بازارهای مالی را به خود مشغول داشته است. در سال‌های اخیر توسعه همزمان مدل‌های آماری مبتنی بر یادگیری ماشینی و تقویت پردازش‌های کامپیوتری در کنار دسترسی به داده‌های عظیم این فرصت را به وجود آورده است تا با نگاهی نو به این مسئله پرداخته شود. از همین رو مرکز مالی ایران سمینار «یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق در معاملات الگوریتمی» را 12 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری این سمینار آشنایی فعالان بازار سرمایه با مبحث  «معاملات الگوریتمی» است. معاملات الگوریتمی روشی نوین در بازارهای مالی الکترونیکی است؛ که برای ورود سفارش‌های معاملاتی و با استفاده از برنامه‌های کامپیوتر انجام می‌شود. این روش استفاده گسترده‌ای در بانک‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک دارد که به تازگی در ایران رونق یافته است. علی حبیب نیا، دکترای آمار و اقتصادسنجی از مدرسه علوم اقتصادی و سیاسی لندن (LSE) و متخصص مباحث یادگیری ماشینی، تحلیل سری‌های زمانی، پیش‌بینی و سیستم‌های غیرخطی سخنران این سمینار است.

    بررسی کاربرد فنون مناسب و نوین برای طراحی مدل‌های پیش‌بینی مبتنی بر داده، از داده‌کاوی و انتخاب مدل گرفته تا ارزیابی و مقایسه پیش بینی ها و استراتژی‌های معاملاتی و... از جمله مباحث این سمینار آموزشی است. معاملات الگوریتمی و الگوریتم‌های یادگیری عمیق از دیگر موضوعاتی ست که در این سخنرانی به آن پرداخته می‌شود.

    علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و حضور در این کارگاه آموزشی به نشانی www.ifc.ir (بخش آموزش) مراجعه کرده یا برای کسب اطاعات بیشتر با شماره تلفن 66724343 تماس بگیرند.

    برچسب ها