عصر خودرو

دیدار ترزا می با مسئولان ارشد اتحادیه اروپا درباره بریگزیت

عصر بازار- ترزا می، نخست وزیر انگلیس امروز با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد این اتحادیه مذاکراتی را در آستانه نشست این بلوک برای تعیین "خط قرمزهایش" در ارتباط با بریگزیت انجام خواهد داد.

دیدار ترزا می با مسئولان ارشد اتحادیه اروپا درباره بریگزیت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این نشست که اولین نشست در نوع خود میان این سه مقام و بازیگر کلیدی است قرار است بر مذاکرات آتی مربوط به نحوه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا متمرکز باشد و در قالب یک ضیافت شام در اقامتگاه نخست وزیر انگلیس در "داونینگ استریت" برگزار خواهد شد.

    در روزهای اخیر بروکسل موضع سرسخت تری در ارتباط با بریگزیت در پیش گرفته و تقاضاهای جدیدی در ارتباط با خدمات مالی و مهاجرت و حساب‌هایی که انگلیس باید قبل از خروجش از این بلوک تصفیه کند مطرح کرده است.

    قرار است در تاریخ 29 آوریل رهبران 27 کشور دیگر اتحادیه اروپا نشستی داشته باشند تا رسما خط مشی هایی را برای مذاکراتی که بارنیه بر سر بریگزیت انجام خواهد داد تصویب کنند. با این وجود مذاکرات رسمی بارنیه بر سر بریگزیت تا ژوئن آغاز نخواهد شد.

    نینا شیک، مدیر موسسه مشاوره سیاسی "هانبوری استراتژی" به خبرگزاری فرانسه گفت: دو طرف در داونینگ استریت احتمالا بر مواضعشان در ارتباط با بریگزیت و مذاکرات مربوط به آن تاکید خواهند کرد.

    وی ادامه داد: من انتظار ندارم که از این نشست نتیجه خیلی زیادی بیرون بیاید.

    این اولین نشست میان نخست وزیر انگلیس و یونکر از زمانی که ترزا می در تاریخ 29 مارس اقدام به اجرایی کردن بند 50 معاهده لیسبون برای جاری شدن فرآیند دو ساله مذاکرات مربوط به بریگزیت کرد، محسوب می شود.

    آنتونیو تایانی، رئیس پارلمان اروپا نیز در تاریخ 20 آوریل با ترزا می در لندن دیدار کرد. پیش از آن نیز دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در تاریخ 6 آوریل به مقر نخست وزیر انگلیس رفته بود.

    سخنگوی ترزا می گفت: این دیدار ها نشان می دهند که ما به شکلی سازنده و با حسن نیت فراوان وارد این مذاکرات خواهیم شد.

    برچسب ها