عصر خودرو

میزبانی بورس با «دارا»

عصر بازار- در حوزه بازار سرمایه و در دولت یازدهم اتفاقات و اقدامات بسیاری برای اولین بار در جهت تقویت بازارهای مالی و به خصوص شفاف سازی انجام پذیرفته و این بازار خود را مهیا برای میزبانی سرمایه های خارجی و داخلی کرده است .

میزبانی بورس با «دارا»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت اقتصاد، یکی از این اقدامات راه اندازی سامانه دارا است که فاز اول آن در تیرماه 1395 راه اندازی شد .براساس ان میلیو نها سهامدار خدمات متنوع و  اطلاعات مورد نیاز خود را  بر اساس سه اصل  سرعت ، دقت و صحت دریافت کنند. 

    این اقدام در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و با مصوبه هیات مدیره این سازمان ودر راستای شفافیت اطلاعات و در اختیار قراردادن اطللاعات برخط مورد نیاز به سهامداران طراحی و در اختیار آنها قرار داده است .

    سهامداران با استفاد از این درگاه الکترونیکی که نسخه اندرویدی ان نیز قابل دانلود و بهره برداری است به کاربران حتی در دوره افتاده ترین نقاط کشور این امکان را می دهد که درهر زمان ازاخرین اطلاعات سبد سهام خود با خبر شوند و با هشدارهایی (آلارم هایی)  از وضعیت سهام های مورد نظر کاربران به آنها پیشنهاد خرید و یا فروش سهام را ارایه کند.

    همچنین اگر سهامداران دسترسی به اینترنت نداشته باشند؛ می توانند هنگام ثبت نام شماره موبایل خود را وارد کرده و پیامک دریافت کنند.

    کاربران سامانه دارا می توانند پس از دریافت کد سهامداری، وارد سامانه شده و وضعیت پرتفوی سهام، خرید و فروش ها و دارایی ها را مشاهده کنند.

    به علاوه این سامانه نه تنها در کاهش ریسک خرید سهامداران بلکه در کاهش هزینه های که تا پیش از این برای دریافت این اطلاعات باصرف وقت و جابجایی های فیزیکی میسر بود موثر و امنیت و اطمینان و سرعت در خدمات را برای ذینفعان فراهم آورد.

    راه اندازی درگاه الکترونیکی سهامداران، با هدف متنوع سازی سرویس دهی به سهامداران در فازهای بعدی که به زودی افتتاح می شود، خدمات خود را گسترده تر کرده و همین امکانات را برای سرمایه گذاران خارجی و به زبان های دیگر فراهم می کند. همان طور که در بالا بیان شد این اقدام درجهت تحقق بندهای9 و19  سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و در بازار سرمایه پیگیری شده است که بر موارد زیر تاکید دارد:‌

    - اصلاح و تقویت ‌نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی به خصوص از طریق جذب سرمایه از بازار بورس و مردمی کردن اقتصاد

    - شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا و کاهش ریسک  در بازار سرمایه

    برچسب ها