عصر خودرو

خرید قطعی ۴۲ درصدی سهام رفاه

عصر بازار- با قطعی شدن معامله بلوک ۴۲ درصدی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه سهامداران جدید وارد مالکیت این شرکت شدند.واگذاری بلوک‌‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه از نیمه بهمن ماه سال ۹۵ کلید خورد تا در نهایت ۶۴ درصد از سهام این شرکت طی ۳ معامله بلوکی واگذار شود و رشد قیمت قابل توجهی را نیز تجربه کند.

خرید قطعی ۴۲ درصدی سهام رفاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد, در پی عرضه 10 درصد سهام فروشگاه رفاه توسط بانک ملت در نیمه بهمن ماه سال 95 این بلوک بعد از رقابت 4 روزه، 74 درصد بیش از قیمت پایه 950 تومانی به فروش رسید.این بلوک شامل 45 میلیون و 443 هزار و 810 سهم به قیمت پایه هرسهم 950 تومان و به ارزش بیش از 43 میلیارد تومان بود که در نهایت به قیمت 1655 تومان و به ارزش بیش از 75/ 2 میلیارد تومان توسط کارگزاری سی‌ولکس کالا و توسط بازرگانی سپهر نوید آفرین خریداری شده است. این در حالی است که سایر سهامداران در 22 اسفند ماه در یک کنسرسیوم اقدام به عرضه بلوک 52 درصدی رفاه کردند که این بلوک فروش نرفت.

    بعد از عدم فروش بلوک 52 درصدی فروشگاه رفاه در 22 اسفند (که توسط بانک‌های صادرات و ‌تجارت، ملی و سرمایه‌گذاری امید و مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در فرابورس عرضه شده بود)، بانک تجارت قادر به فروش 47/ 9 درصدی فروشگاه رفاه در آخرین روز کاری سال 95 شد که با رقابت سه گروه توسط یک شرکت خریداری شد. براساس این گزارش، بلوک فوق که شامل بیش از 42 میلیون و 676 هزار سهم بود به قیمت پایه هر سهم 1660 تومان عرضه، اما با رقابت سه گروه روبه‌رو‌ شد که در نهایت از سوی کارگزاری بانک توسعه صادرات به بهای 1668 تومانی هر سهم و به ارزش تقریبی 70میلیارد تومان خریداری شد.این بلوک توسط خریدار قبلی 10 درصدی فروشگاه رفاه یعنی شرکت بازرگانی سپهر نوید‌آفرین خریداری و با این رویداد، این شرکت مالک حدود 20 درصدی سهام فروشگاه زنجیره ای رفاه شد.

    بر اساس این گزارش،عرضه بلوک‌های مدیریتی رفاه در سال جاری نیز ادامه یافت و بلوک 42 درصدی فروشگاه رفاه در 20فروردین ماه امسال توسط بانک‌های صادرات و ملی، سرمایه‌گذاری امید و یک شرکت دیگر عرضه شد که با رقابت 4 متقاضی همراه بود. این بلوک شامل بیش از 191 میلیون و 986 هزار سهم بود که به قیمت پایه هر سهم 1660 تومان توسط کارگزاری بانک ملی عرضه شده، اما با رقابت 4 متقاضی، بهای هر سهم به 16هزار و 684 ریال رسید. در پی عرضه 62/ 42 درصد از سهام شرکت فروشگاه رفاه و رقابت 4 متقاضی از طریق کارگزاری‌های بانک توسعه صادرات، حافظ، مهرآفرین و بانک آینده، این بلوک مدیریتی توسط شرکت بازتاب سهام طوس از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری دانایان پارس خریداری شد. بنابرشنیده‌ها مالک جدید روز یکشنبه با پرداخت وجوه باقیمانده و ارائه اسناد و مدارک، قطعیت این معامله 320 میلیارد تومانی را احراز کرد تا 4 مالک قبلی رسما از ترکیب سهامداری رفاه خارج شوند.

    برچسب ها