عصر خودرو

ارتقای ۹ دلاری شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران

عصر بازار: شاخص جدید قیمت سنگ‌آهن در سایت مرجع بین‌المللی متال بولتن ۵۰.۷۵ دلار اعلام شد.

ارتقای ۹ دلاری شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مشاور انجمن سنگ‌آهن ایران اظهار کرد: شاخص قیمت سنگ‌آهن مگنتیت با عیار 60 درصد ایران در سایت مرجع بین‌المللی متال بولتن 50.75 دلار کشف قیمت شد.

    اسماعیل ایزدی با اشاره به اختلاف قیمت سنگ‌آهن در یومتال و متال‌بولتن گفت: قیمت سنگ‌آهن از چهارشنبه هفته گذشته معادل 30 سپتامبر 53.7 دلار بوده و به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی در هفته گذشته امروز چهارشنبه اول اکتبر برابر با 15 مهر ماه 50.75 دلار اعلام شده است.

    ایزدی افزود: این قیمت در مقایسه با قیمت 45 دلاری اعلام شده برای سنگ‌آهن مگنتیتی ایران در سایت یومتال در روز چهارشنبه 30 سپتامبر معادل 8 مهر، نزدیک به 9 دلار افزایش در شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران را بیانگر است.

    او با بیان اینکه سایت یومتال از روز چهارشنبه 30 سپتامبر به دلیل تعطیلات رسمی در کشور چین قیمت‌های خود را به روز نکرده است، گفت: به همین دلیل کاهش 3 دلاری قیمت‌ها در هفته اخیر هنوز در این وبسایت درج نشده است.

    آنطور که آیروپکس اعلام کرده است، این شاخص از روز چهارشنبه 7 اکتبر برابر با 15 مهرماه 1394 هر هفته در ساعت 7 عصر به وقت سنگاپور و 14:30 به وقت ایران منتشر خواهد شد و علاوه بر انتشار توسط خبرگزاری های بلومبرگ و رویترز از طریق وبسایت انجمن سنگ‌آهن نیز در اختیار فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها