عصر خودرو

سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی ۹۵ چقدر است؟

عصر بازار- رئیس سازمان ملی بهره‌وری از تعیین سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی سال ۹۴ و ۹۵ خبر داد و گفت: داده‌های آماری از بانک مرکزی و مرکز آمار ایران دریافت شده و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی ۹۵ چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، رویا طباطبایی گفت: رشد اقتصادی در سال 95 خوب و قابل قبول بوده و درست است که بخش زیادی از  آن به واسطه نفت، حاصل شده است ولی این کالا هم جزو اقتصاد ایران و در جایگاه خود مهم تلقی می‌شود.

    رئیس سازمان ملی بهره‌وری افزود: محاسبات سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی برای سال 95 و 94 به زودی انجام خواهد گرفت و نتایج آن اعلام می‌شود.

    وی تصریح کرد: سازمان ملی بهره‌وری، داده‌های آماری را به تازگی از مرکز آمار ایران و بانک مرکزی دریافت و محاسبات آن را آغاز کرده است؛ به نحوی که به زودی نتایج این محاسبات در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

    طباطبایی ادامه داد: پیش‌بینی های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نیز از رشد مناسبی برای سال 96 خبر داده است و بر این اساس، امید می‌رود بهره‌وری، بتواند سهم بالایی را در رشد اقتصادی سال جاری داشته باشد؛ چراکه حکم برنامه ششم بر این است که 35 درصد از رشد اقتصادی هر سال، از طریق بهره‌وری حاصل شود.

    وی ابراز امیدواری کرد که در طول سال‌های برنامه ششم، اقتصاد ایران بتواند رشد متوسط 8 درصدی را داشته باشد.

    برچسب ها