عصر خودرو

۴ فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ آماده تحویل شد

عصر بازار- بر اساس اعلام خبر هما هم اینک ۴ فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ آماده تحویل هستند و به زودی وارد کشورمان می‌شوند.

۴ فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ آماده تحویل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کانال هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران"هما" با اعلام این خبر که به زودی 4 فروند از هواپیماهای ای. تی. آر وارد کشور می‌شود، نوشت: در پی توافق برجام و پس از فرو ریختن دیوار تحریم هوانوردی کشورمان، تفاهم‌نامه خرید 20 فروند به علاوه حق گزینش 20 فروند هواپیمای ATR72 سری 600 بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما و شرکت ایتالیایی - فرانسوی ATR به امضا رسید. هم اینک 4 فروند هواپیمای ATR72-600 آماده تحویل هستند و به زودی وارد کشورمان می‌شوند.

    این گزارش به سهم این هواپیما از بازارهای جهانی پرداخته و آورده است: نخستین هواپیمای ATR72-600 در سال 2010 تحویل مشتری شد و منطبق با آخرین تکنولوژی و جدیدترین سیستم های رفاهی و ایمنی در صنعت هواپیمایی جهان است. مدل سفارش شده توسط ایران قادر است 70 نفر را تا مسافت 1528 کیلومترجا به جا کند و به خاطر استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته هزینه‌های عملیاتی آن به شدت پایین و مقرون به صرفه است.

    این هواپیما قادر است در تمام شرایط جوی پرواز کند و به دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته امکان فرود در سخت ترین شرایط جوی را فراهم می سازد.

    این مدل و مدل‌های قبلی سالیان زیادی است که در کشورهای مختلف دنیا از آمریکا و قلب اروپا تا خاور دور مورد استفاده شرکت‌های مختلف و پرآوازه قرار می‌گیرد.

    لزوم توجه به قابلیت پرواز در هر شرایط جوی با توجه به چهار فصل بودن کشورمان حقیقتی غیرقابل انکار است که شرکت هواپیمایی_جمهوری_اسلامی_ایران، با درنظر گرفتن تمام پارامترهای فنی، اقتصادی و صنعتی بهترین انتخاب را داشته و هواپیمایی را انتخاب کرده برخلاف رقبایی همچون Dash8 و آنتونوف 140 سالیان سال پروازهای ایمن و کم خطری را برای هم میهنانمان در سایر شرکت های هواپیمایی فراهم کرده است.

    کابین خلبان این هواپیما از نوع شیشه ای (Glass Cockpit) است و از نظر فنی و امکانات نمایشگرها، سیستم‌های الکتریکی و ... شباهت‌هایی با هواپیمای پیشرفته ایرباس A350 دارد که با توجه به سفارش 16 فروندی از این مدل توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این مسئله یک مزیت است و باعث راحتی خدمه پروازی می‌شود.

    در نگاه اول و به دلیل تصور غلطی که در کشور ما در مورد هواپیماهای ملخی وجود دارد، ممکن است اینطور به نظر برسد که هواپیماهای ملخی قدیمی بوده و از ایمنی پایینی برخوردار است در حالی که عکس این مسئله صادق است.

    موتورهای ملخی که در این هواپیما به کار گرفته شده اند توسط شرکت پرآوازه کانادایی پرت اند ویتنی(Pratt and Whitney) ساخته شدند و از نوعPW127M . است

    محصولات این شرکت بزرگ سالیان دراز است در این کره پهناور مشغول فعالیت بوده و به خوبی از پس هر امتحانی در هر شرایط جوی ای بر آمده‌اند. این موتورها می‌تواند قدرتی معادل 2750 اسب بخار تولید کنند و در زمره بهترین، کارآمدترین، اقتصادی‌ترین و ایمن‌ترین موتورهای ملخی است.

    با توجه به خوشنام بودن و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر رقبا این هواپیما بازارهای جهانی را در اختیار دارد.

    "همای بلند پرواز ایران" در قرارداد خود با ATR ؛ سفارش ساخت 20 فروند هواپیمای مدرن ATR72-600 را نهایی کرده است تا این هواپیما ها به صورت گسترده در مسیرهای داخلی مورد استفاده قرارگیرند.

    برچسب ها