عصر خودرو

واکنش مثبت بازارهای مالی به نتایج انتخابات فرانسه

عصر بازار- در پی پیروزی نامزد محبوب سرمایه‌گذاران در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، یورو روز دوشنبه برای مدت کوتاهی به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته صعود کرد و بازارهای سهام بزرگ آسیا بجز چین به سطح بالاتری صعود کردند.

واکنش مثبت بازارهای مالی به نتایج انتخابات فرانسه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص نیک‌کی 225 توکیو در ابتدای معاملات 0.9 درصد صعود کرد. شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن، 0.3 درصد رشد کرد.

    شاخص شانگهای کامپوزیت 1.7 درصد سقوط کرد در حالیکه هانگ سنگ هنگ کنگ 0.3 درصد عقب نشینی کرد. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا 0.1 درصد و کسپی کره جنوبی 0.3 درصد رشد کرد.

    امانوئل ماکرون، نامزد میانه گرا در انتخابات روز یکشنبه، با کسب اکثریت آرا یک گام به ریاست جمهوری نزدیک شد و به همراه مارین لوپن، نامزد راستگرای افراطی مخالف یورو به دور دوم انتخابات راه یافت.

    این نتیجه وقوع شوک مشابه رای انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا (بریگزیت) را که تهدیدی برای حیات اتحادیه اروپا است، کمتر کرد و نگرانی‌های سرمایه‌گذاران را تخفیف داد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ماکرون با بیش از 20 امتیاز، با فاصله زیادی پیشتاز است و بنابراین تکرار رویدادی مانند بریگزیت که بازارهای مالی را بهم خواهد ریخت، تا حد زیادی بعید به نظر می‌رسد.

    سرمایه گذاران در صورت راه یافتن نامزدهای چپگرا و راستگرا به دور دوم که مخالف یورو هستند، نگران آینده ارز واحد اروپایی بودند. یورو پس از اعلام نتایج، 1.3 درصد صعود کرد و به 1.0866 دلار رسید و برای مدت کوتاهی تا سطح 1.0940 دلار صعود کرد که بالاترین سطح از اوایل نوامبر گذشته بود.

    ین که یکی از دارایی‌های امن به شمار می‌رود، 2.4 درصد در برابر یورو کاهش یافت و نرخ برابری ین در برابر یورو به 119.77 ین رسید. دلار هم با یک درصد افزایش، به 110.20 ین رسید.

    وال استریت روز جمعه تحت تاثیر رونمایی اصلاحات مالیاتی از سوی دولت دونالد ترامپ در آینده نزدیک، اندکی مورد حمایت قرار گرفت.

    به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، بازارها نسبت به اینکه جزییات واقعی این اصلاحات اعلام شوند، بدبین هستند.

    شاخص داوجونز اینداستریال اوریج روز جمعه 0.15 درصد اُفت کرد در حالیکه شاخص اس اند پی 500 به میزان 0.30 درصد و نزدک کامپوزیت 0.11 درصد کاهش یافت.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران همچنین به تنشهای ژئوپلیتیکی در شبه جزیره کره چشم دوخته‌اند. در جدیدترین نشانه از افزایش تنشها، کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرده برای نشان دادن قدرت نظامی خود، آماده است ناو هواپیمابر آمریکا را غرق کند.

    در بازارهای کالا، هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.8 درصد سقوط کرد و به 1273.40 دلار رسید.

    نفت بخشی از ضرر سنگین هفته گذشته را جبران کرد، اما قیمت‌ها تحت تاثیر رشد تولید و ذخایر آمریکا که تلاش‌های اوپک برای حذف مازاد عرضه در بازار جهانی را خنثی کرده است، تحت فشار قرار گرفتند. نفت برنت با 29 سنت افزایش، در 52.25 دلار در هر بشکه ایستاد در حالی‌که نفت خام آمریکا با 24 سنت افزایش، 49.86 دلار معامله شد.

    برچسب ها