عصر خودرو

یکشنبه هفته آینده؛

سازمان تامین اجتماعی بلوک مدیریتی «شبندر» را می‌فروشد

عصر بازار- سازمان تامین اجتماعی یکشنبه هفته آینده بلوک ۲۷.۹۲ درصدی سهام شرکت پالایش نفت بندر عباس را به ارزش یک هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان روانه میز فروش بازار اول بورس تهران می‌کند.

سازمان تامین اجتماعی بلوک مدیریتی «شبندر» را می‌فروشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سازمان تامین اجتماعی بنا دارد، روز یکشنبه 10 اردیبهشت ماه 96 بلوک 27.92 درصدی سهام شرکت پالایش نفت بندر عباس معادل 3 میلیارد و 853 میلیون و 999 هزار سهم این شرکت را به قیمت پایه هر سهم 4841 ریال در بازار اول بورس تهران، به طور یکجا و با شرایط نقد و اقساط واگذار کند.

    این بلوک مدیریتی در حالی به قیمت یک هزار و 865 میلیارد و 720 میلیون و 915 هزار و 900 تومان روانه میز فروش بورس تهران می‌شود که پرداخت 3 درصد از مبلغ ثمن معامله به عنوان سپرده حضور در مزایده به صورت نقد و یا ضمانت‌نامه بانکی از سوی خریدار از شروط اصلی این معامله عنوان شده است.

    در مورد معامله به صورت نقد و اقساط ، سه درصد از ثمن معامله باید به صورت وجه نقد توسط خریدار تودیع و بابت 97 درصد مابقی، خریدار باید یک فقره چک به تاریخ 10 روز کاری پس از انجام معامله ارایه نماید.

    سازمان تامین اجتماعی از طریق 7 کد سهامداری حقوقی عرضه کننده این بلوک مدیریتی از طریق کارگزاری صبا تامین بوده و قطعیت معامله نیز در صورت انجام حداکثر ظرف مدت 9 روز کاری پس از انجام معامله خواهد بود. در عین حال ارایه سند تسویه خارج از پایاپای منوط به ارایه یک فقره چک بابت مابقی ثمن معامله به تاریخ 10 روز کاری پس از انجام معامله است.

    در ترکیب هیات مدیره پالایش نفت بندر عباس هم اکنون سازمان تامین اجتماعی با 27.93 درصد ، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با 17 درصد، سرمایه گذاری توسعه معین ملت با 5.28 درصد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با 40 درصد از کل سهام اصلی سهامداران عمده این شرکت به شمار می‌آیند.

    برچسب ها