عصر خودرو

مدیریت تحقیق و توسعه‌ بورس اوراق بهادار تهران منتشر کرد:

«گزارش تحلیل بازار» مربوط به سه ماهه‌ چهارم سال ۱۳۹۵

عصر بازار- مدیریت تحقیق و توسعه‌ بورس اوراق بهادار تهران «گزارش تحلیل بازار» مربوط به سه ماهه‌ چهارم سال ۱۳۹۵ را منتشر کرد.

«گزارش تحلیل بازار» مربوط به سه ماهه‌ چهارم سال ۱۳۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران، این گزارش به بررسی و تحلیل روند آمار و اطلاعات و اخبار بازار سرمایه در سال 1395 در مقاطع سه و  12 ماهه می‌پردازد. گزارش از دو بخش آمار و اطلاعات و عوامل موثر بر بازار (عوامل کلان و عوامل موثر بر صنایع) تشکیل شده است.

    در بخش نخست، مهم‌ترین آمار بازار از جمله ارزش بازار (به تفکیک بازار سهام و بازار اوراق بادرآمد ثابت)، شاخص‌ها (شاخص‌های ارزش وزنی، هم وزن و ارزی)، آمار معاملات (کل بازار و به تفکیک بازارها، اوراق بادرآمد ثابت و اوراق مشتقه)، نرخ گردش معاملات، معاملات به تفکیک حقیقی و حقوقی، سهام شناور آزاد، نسبت قیمت به سود (P/E)، تاثیر بر شاخص، ریسک و بازدهی، فراوانی بازدهی صنایع و شرکت‌های بورسی و تامین مالی به صورت تحلیلی‌ و جامع‌ بررسی می‌شوند. به‌علاوه، اطلاعات مقایسه‌ای بین بازدهی شاخص کل بورس با قیمت سکه، نرخ دلار، قیمت مسکن و شاخص فرابورس و مقایسه آن با شاخص‌های جهانی ارائه می‌شود. همچنین فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادرا تهران نیز بررسی می‌شود.

    در بخش دوم، اخبار و اطلاعات کلان موثر بر بازار سرمایه پذیرش و درج نمادها، نظارت سازمان بورس بر تأمین سرمایه‌ها و صندوق‌ها، بازدید رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تالار شیشه‌ای، الزام صندوق‎های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به سرمایه‌گذاری حداقل 5 درصدی در سهام، تدوین پیش‌نویس جدید قانون بورس و اوراق بهادار، تغییرات نرخ دلار، پاسخ معاون سازمان بورس به گلایه برخی سهامداران درباره بازگشایی نمادها، جلسه‌ی مدیرعامل شرکت بورس تهران با سهامداران، تصویب کلیات لایحه بودجه سال 96 کل کشور، دریافت مصوبه گواهی سپرده‌ سهام و صندوق سرمایه‌گذاری تک سهم از کمیته فقهی سازمان بورس، توافق جدید سازمان مالیاتی و بانک مرکزی درباره مالیات تسهیلات بانکی، اعلام جزئیات مدل جدید نظارتی بانک مرکزی و ...  و همچنین اخبار موثر بر برخی از صنایع از جمله صنعت صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، صنعت بیمه، صنعت خودرو و ساخت قطعات، صنعت فلزات اساسی، صنعت محصولات پتروشیمی، صنعت سیمان، صنعت مواد و محصولات دارویی، صنعت لیزینگ (سایر واسطه گری‌های مالی)، صنعت خدمات فنی و مهندسی بررسی می‌شوند.

     

    برای دریافت گزارش اینجا کلیک کنید.

    برچسب ها