عصر خودرو

۱۲ درصد معاملات فروردین بورس در اختیار ابزارهای نوین مالی

عصر بازار- آمار معاملات فروردین ماه نشان می دهد ارزش کل دادوستدهای ابزارهای نوین مالی، ۱۲.۶ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

۱۲ درصد معاملات فروردین بورس در اختیار ابزارهای نوین مالی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش منتشر شده توسط اطلاعات منتشره اداره آمار و اطلاعات شرکت بورس در فروردین امسال از 105 کارگزار فعال در بورس، 103 کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.

    همچنین در این مدت 40.07 درصد از کل معاملات الکترونیکی در 5 کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاریهای مفید با 22.76 درصد، آگاه با 5.09 درصد، فارابی با 5.04 درصد، مبین سرمایه با 3.83 درصد و بانک کشاورزی با 3.35 درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.

    این گزارش می‌افزاید: از کل معاملات ماه گذشته نیز بیش از 23 هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که 31 درصد کل خرید و فروش می باشد و ارزش کل خرید و فروش در فروردین ماه هم بیش از 75 هزار میلیارد ریال بوده است.

    براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک در این مدت معادل 81 درصد کل معاملات بوده و ارزش خرید و فروش عمده 6 درصد از معاملات و ارزش کل سایر ابزارهای نوین مالی 12.6 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

    این گزارش می افزاید: تعداد 5 شرکت کارگزاری نیز در ماه گذشته 29.93 درصد کل ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند که بر این اساس شرکتهای کارگزاری مفید با 8.10 درصد، کارگزاری بانک پارسیان با 7.54 درصد، کارگزاری بانک کشاورزی با 6.67 درصد، کارگزاری بانک ملت با 4.32 درصد و بانک ملی ایران با 3.30 درصد در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.

    برچسب ها