عصر خودرو

ستراتژیست ارشد شرکت مدیریت دارایی «بی‌ام‌او»:

بازار سهام آمریکا هنوز جان دارد

عصر بازار: سندی لینکولن، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت دارایی «بی‌ام‌او» در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» به تحلیل رفتارهای اخیر بازار جهانی نفت و احتمال افزایش قیمت سهام حوزه انرژی و سایر حوزه‌ها در بورس‌های آمریکا پرداخت.

بازار سهام آمریکا هنوز جان دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، سندی لینکولن نظر شرکت متبوعش را درباره سهام حوزه انرژی این‌طور توصیف کرد: ما مراقب اوضاع هستیم تا وقتی قیمت نفت به کف رسید، متوجه شویم، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر بدون توجه به آمار و ارقامی که منتشر می‌شود، رسیدن قیمت نفت به کف قیمتی، تنها حدس و گمان است.

    او ضمن تأکید بر اینکه شرکتش در حوزه نفت محتاطانه رفتار می‌کند، افزود: نمی‌خواهیم موضع قاطعانه‌ای اتخاذ کرده و اعلام کنیم که از اینجا به بعد قیمت نفت افزایش خواهد یافت، اما باور داریم که موقعیت‌های خوبی در بازار سرمایه وجود دارد که بیشتر در حوزه انرژی متمرکز شده‌اند.

    استراتژیست ارشد «بی‌ام‌او» تصریح کرد: با توجه به تمام مشکلاتی که بازار آمریکا و در کل بازارهای جهانی در سال جاری با آن‌ها مواجه شده‌اند، مسائلی از قبیل یونان و چین یا قیمت نفت و نرخ بهره فدرال‌رزرو یا بانک‌های مرکزی دیگر، بازار سرمایه تنها 2.5 درصد افت کرده است که آن‌قدرها بد نیست و ما معتقدیم شانس بالایی وجود دارد که بازار سرمایه آمریکا بهبود یابد.

    مجری«سی‌ان‌بی‌سی» ضمن اشاره به این مطلب که تاریخ نشان داده بازار سهام آمریکا در سه‌ماهه چهارم سال بازده خوبی دارد، از لینکولن پرسید که تصمیم شرکت «بی‌ام‌او» درباره سه ماهه پایانی سال چیست؟

    لینکولن در تأیید اظهارات او گفت: ظرف حداقل 90 سال گذشته ثابت شده است که بازار سهام آمریکا در سه ماهه چهارم، 2.7 درصد سود خواهد داشت و سه ماهه سوم با 1.2 درصد، ضعیف‌ترین فصل سال بوده است. در نتیجه ما تصمیم داریم در موضع‌گیری‌ میان‌مدت بلند‌نظرانه‌تر عمل کنیم؛‌ اما در حال حاضر اجرا در بخش کارخانجات بسیار بحرانی است.

    او ادامه داد: اکنون اگر به شاخص S&P و 100 شرکت برتر در شاخص S&P نگاه کنید، می‌بینید رشد فروش آنها دو رقمی و البته نرخ تغییر قیمت آن‌ها نیز دورقمی بوده است. و اگر دیدگاهتان را از فروش به درآمد عوض کنید، ‌متوجه می‌شوید 100 شرکت اول رشدی حدود 6 درصد یا کمی بیشتر داشته‌اند اما نرخ تغییر قیمت‌ آن‌ها 10-11 درصد بوده است.

    مجری «سی‌ان‌بی‌سی» با ارجاع به اظهارات لینکولن گفت:‌ اگر شرکت‌هایی وجود دارند که قیمت‌ آن‌ها با سرعت بیشتر از درآمدشان رشد می‌کند، در آینده فاصله زیادی بین این دو ایجاد خواهد شد.

    لینکولن در پاسخ اظهار کرد: برای ارزیابی عملکرد بازار سهام همواره راه‌های بسیاری وجود دارد و یکی از ابزار قوی ما نسبت قیمت به درآمد است. بسیاری معتقد هستند که قیمت‌گذاری در بازار سهام آمریکا بالا است. اما باید توجه کنیم که ما در دوران تورم پایین هستیم. در محیط‌های کم تورم، سرمایه‌گذاران حاضر هستند برای کسب منفعت در هر دلار، هزینه بیشتری بپردازند.

    به گفته سندی لینکولن، بازار سرمایه آمریکا چندان خسته و آشفته نیست و هنوز شانس بالایی برای رشد آن وجود دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو