عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

لینده آلمان آماده سرمایه گذاری مستقیم در پتروشیمی ایران است

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت از آمادگی شرکت آلمانی «لینده»* برای سرمایه گذاری مستقیم و حضور در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.

لینده آلمان آماده سرمایه گذاری مستقیم در پتروشیمی ایران است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، امیرحسین زمانی نیا درباره مذاکره خود با مدیران شرکت لینده در حاشیه سیزدهمین همایش پتروشیمی ایران گفت: این شرکت آلمانی آماده همکاری با ایران در چند طرح پتروشیمی است که در این زمینه مذاکره خوبی انجام شد و نتیجه آن نیز خوب بود.
    وی اضافه کرد: راه‌های تامین مالی طرح های صنعت پتروشیمی ایران با لینده در حال بررسی است. آنان معتقد بودند با وجود آنکه بانک‌های اروپایی برای حضور در ایران احتیاط می کنند اما راه‎های مختلفی برای تامین مالی وجود دارد.
    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت همچنین از ملاقات مدیران لینده با وزیر نفت در حاشیه این همایش خبر داد و گفت: این شرکت همچنین برای حضور در پروژه ایران ال.ان.جی (مایع سازی گاز طبیعی) ابراز تمایل کرده است.
    زمانی نیا تاکید کرد «خوشبختانه مذاکرات بسیار خوب و جامعی با این شرکت آلمانی انجام شد و در صورت فراهم شدن شرایط، این شرکت آماده است از منابع داخلی خود در ایران سرمایه گذاری کند».
    مدیران لینده همچنین با «مرضیه شاهدایی» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران دیدار کردند.
    نمایندگان این شرکت آلمانی تاکید کردند به سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی به ایران علاقه‌مندند و به‌زودی توافق‌های نهایی با شرکت‌های مختلف ایرانی فعال در صنعت پتروشیمی به دست می آید.
    بررسی شیوه مشارکت لینده در طرح پتروشیمی دماوند و چند طرح متانول از مهمترین محورهای مذاکره مدیران لینده با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بود. 2 طرف همچنین بر نقش حمایت دولتی برای تسهیل در نهایی شدن مذاکرات تاکید کردند.
    شرکت لینده پس از اجرای توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) پیشنهادهای مختلفی برای سرمایه گذاری ارایه کرده است.
    دفتر نمایندگی این شرکت آلمانی در تهران دوازدهم مهرماه ١٣٩٥ با حضور معاون صدراعظم و وزیر امور خارجه آلمان فعالیت خود را از سر گرفت.
    همچنین مردادماه پارسال (١٣٩٥) و در دوره پسابرجام، قرارداد اعطای دانش فنی و مهندسی شرکت پتروشیمی کیان با شرکت آلمانی لینده با اعتبار ٣٤ میلیون و 960هزار یورو امضا شد.
     ایران در برنامه ششم توسعه، 40 میلیارد دلار طرح پتروشیمی، تعریف کرده که قرار است بخش عمده آن از محل منابع خارجی تامین شود.

    برچسب ها