عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه :

آینده بازار سرمایه به کدام سمت و سو می‌رود؟

عصر بازار- امیر باقری گفت: برای پیش بینی ماهانه بازار سرمایه باید چند عامل را همزمان در نظر داشت که عوامل درون زا و برخی دیگر برون زا نمونه‌ای از این موارد است.

آینده بازار سرمایه به کدام سمت و سو می‌رود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خرنگاران، امیرعلی امیر باقری با اشاره به پیش بینی بازار سرمایه در اردیبهشت ماه اظهار کرد: بازار سرمایه از جمله تأثیرپذیرترین سیستم‌ها از این متغیرهاست، این درحالی است که گروه نخست متغیرهای کلان اقتصادی و پارامترهای شاخص ساز اقتصاد است. کنترل این پارامتر‌ها معمولاً در اختیار دولت و بانک مرکزی بوده و ابزار اعمال آنها سیاستهای پولی و مالی انبساطی یا انقباضی است.

    وی ادامه داد: همکاری مناسبی میان بدنه اقتصادی دولت و بانک مرکزی وجود دارد و با توجه به رویداد سیاسی پیش رو مهمترین دغدغه دولت پرهیز از هیجانات کاذب و نوسانات مخرب در متغیرهایی مانند نرخ ارز، نرخ بهره بانکی و سایر پارامترهای کلان است.

    این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بنابراین در این بازه می‌توان تأثیر این متغیر‌ها را سبک وزن انگاشت، لازم به ذکر است بازار سرمایه سیستمی آینده نگر بوده و نه تنها رقم پارامتر‌ها را در زمان حال تحت نظر دارد، بلکه رقم انتظاری خود را نیز بر قیمت‌ها اعمال می‌کند. اما در این بازه یک ماهه می‌توان با دقت مناسبی تأثیر نرخ‌های آتی را کم وزن انگاشت.

    باقری یادآورشد: پارامترهای دیگر مرتبط با فضای داخلی بازار است که در قالب ریسک سیستماتیک بازار طبقه بندی می‌شود چرا که با اعمال محدودیت هایی بر بازار پایه و نزدیک شدن به فصل مجامع احتمال تغییر جهتِ جریان نقدی به سمت سهام بنیادی و کم ریسک، بالا است. معمولاً این دست سهام عمدتاً تقسیم سود مناسبی در مجامع داشته و نظر به تأثیر وزنی ارزش سهام بنیادین در شاخص کل، تأثیر این گروه بر شاخص، مثبت ارزیابی می‌شود.

    این کارشناس بازار سرمایه یادآورشد: با توجه به برآیند و رشد فروردین ماه و نفوذ قیمت به محدوده اشباع برخی سهام، بازار متعادل و مثبتی برای اردیبهشت ماه انتظار می‌رود، بازاری که عمدتاً به ترتیب بر پایه گروه‌های سهام معدنی و فلزی، پالایشی و پتروشیمی خواهد بود.

    برچسب ها