عصر خودرو

هزینه و فایده اقدام شتاب‌زده متولیان فرابورس در بازار پایه

عصر بازار- در پی اقدام فوری فرابورس به منظور الزام شرکت های کارگزاری در دریافت بیانیه ریسک از مشتریان بازار پایه برخی تحلیلگران بازار سرمایه این اقدام فرابورس ایران را کمی شتاب زده ارزیابی و معتقد ند: این اقدام منجر به نگرانی خریداران سهم در بازار پایه خواهد شد و حتی ممکن است افت خرید در این بازار را نیز به دنبال داشته باشد.

هزینه و فایده اقدام شتاب‌زده متولیان فرابورس در بازار پایه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد آنلاین, مهدی حیدرزاده , مبنی بر اینکه  تبعات الزام معامله‌گران بازار پایه به امضای بیانیه ریسک گفت:همیشه تصمیمات با شتاب ، کارشناسی نشده  و بدون اعلام قبلی تبعات منفی و حتی مخربی را به همراه خواهد داشت.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود:اینکه مشتریان و خریداران سهام بدانند که خرید برخی سهام ها بویژه در بازار پایه ریسک بالایی دارد ،امری ضروری است اما اگر بخواهند در قبال درخواست خرید ،ملزم به امضای ریسک پذیری آن باشند این اتفاق خوبی نخواهد بود.

    وی با بیان اینکه  این امضا یک بار روانی منفی را نیز فراهم می کند،تصریح کرد:حتی این امر به کاهش معامله در بازار پایه نیز منجر می شود.

    حیدر زاده این را هم یاد آور شد که یکسری سهم هایی در بازار پایه وجود دارند که نه تنها زیان ده نیستند بلکه سود آور نیز محسوب می شوند؛از این رو تاثیر منفی نیز بر این سهم ها خواهد گذاشت.

    مدیر عامل  کارگزاری مدبر آسیا تنها به یک نقطه مثبت این اقدام اشاره کرد و اظهارداشت:الزام مشتریان به امضای ریسک پذیری بازار پایه نوعی سوق دادن مشتریان به سوی تحلیل بنیادی و آگاهی کامل نسبت به تصمیم برای خرید  سهم مورد نظر است.

    برچسب ها