عصر خودرو

سفیر دانمارک:

ایران امن ترین کشور خاورمیانه برای سرمایه گذاری اقتصادی و تجاری است

عصر بازار- سفیر دانمارک در ایران گفت: این کشور به دلیل سیاست های موفق داخلی و خارجی، امن ترین کشور خاورمیانه برای سرمایه گذاری اقتصادی و تجاری است.

ایران امن ترین کشور خاورمیانه برای سرمایه گذاری اقتصادی و تجاری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، دنی عنان روز یکشنبه در جریان سفر دو روزه به اراک افزود: امنیت پایدار، نیروی انسانی کارآمد و دسترسی آسان به کشورهای همجوار از ویژگی اصلی یک کشور صنعتی است که جمهوری اسلامی ایران از این سه ویژگی ها برخوردار است.

    وی ادامه داد: شرکت های صنعتی و تولیدی کشور دانمارک علاقه زیادی برای سرمایه گذاری در کشور ایران دارند چرا که سرمایه گذاری در این کشور مسیر مراودات دانمارک به دیگر کشور های منطقه خاورمیانه را فراهم می کند.
    سفیر دانمارک در ایران بیان کرد: سال گذشته یک سرمایه گذار دانمارکی ساخت یک کارخانه با سرمایه گذاری 80 میلیون دلاری را در استان البرز آغاز کرد که به زودی به بهره برداری می رسد.
    وی ادامه داد: امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران اشتیاق صاحبان صنایع دانمارکی را برای سرمایه گذاری در این کشور دو چندان کرده از این روز سفارت دانمارک در ایران سفرهای استانی به استان های مختلف ایران را برای ظرفیت سنجی هر چه بیشتر در دستور کار خود قرار داده است.
    عنان بیان کرد: سال گذشته 2 سفر به استان های خراسان جنوبی و زنجان داشتیم که اعزام یک تیم تجاری از زنجان به دانمارک و 2 تیم تجاری دانمارکی به زنجان فراهم شد که مذاکرات برای راه اندازی یک سرمایه گذاری مشترک در این استان ادامه دارد.
    وی اضافه کرد: مراودات سیاسی جمهوری اسلامی ایران با دانمارک در شرایط ایده آلی است که از این روابط سیاسی حسنه باید در راستای گسترش مراودات تجاری و اقتصادی استفاده کرد.
    سفیر دانمارک در ایران اظهار کرد: سال گذشته مراودات تجاری و اقتصادی دانمارک با ایران با 55 درصد پیشرفت یک جهش قابل توجه داشت اما ظرفیت بیشتری برای گسترش این مراودات وجود دارد.
    وی بیان کرد: بیشتر کالاهای صادراتی دانمارک به ایران صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی است اما ظرفیت سرمایه گذاری مشترک در صنایع نفتی و پتروشیمی نیز وجود دارد.
    عنان اضافه کرد: همچنین در سال 2016 ورود توریسم های ایرانی به دانمارک 45 درصد و توریسم های دانمارکی به ایران 37 درصد افزایش داشت.
    وی تاکید کرد: دانمارک به دنبال گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو طرفه با ایران است و هدف از گسترش این مراودات استفاده از تجربیات مشترک در جهت توسعه اقتصادی است.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در بدو ورود سفیر دانمارک به اراک در نشستی گفت: استان مرکزی چهارمین استان صنعتی ایران و دومین استان از نظر استقرار صنایع مادر تخصصی در ایران است.
    ظفر افشون بیان کرد: وجود نیروی انسانی ارزان قیمت و دسترسی آسان به پایتخت و استان های مرکزی ایران، استان مرکزی را به کانون توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.
    وی ادامه داد: همچین استان مرکزی دسترسی اسانی به بازار کشور عراق دارد که این مهم نیز می تواند انگیزه مناسبی برای سرمایه گذاری در این استان باشد.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: این استان ظرفیت بسیار مناسبی در بخش کشاورزی و دامداری دارد به طوری که در میزان تولید بیشتر محصولات کشاورزی بیش از 2 برابر مصرف استان است.
    وی ادامه داد: تنوع آب و هوایی، دسترسی آسان به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، نیروی کار نامحدود و ارزان قیمت از دیگر ویژگی های استان مرکزی برای سرمایه گذاری خارجی است.
    افشون تاکید کرد: امروز در همه نقاط دنیا و حتی کشورهای بزرگ اروپایی نا امنی وجود دارد و تروریسم در همه کشورها نفوذ پیدا کرده است اما جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود نیروهای نظامی و انتظامی سخت کوش و جان بر کف امنیت بسیار بالایی برای مردم و سرمایه گذران فراهم کرده اند.
    وی تاکید کرد: شرایط ایده آل سرمایه گذاری سبب شده که تیم های تجاری از نقاط مختلف جهان برای سرمایه گذاری وارد استان مرکزی می شوند که بسیاری از آنها نیز در حال ساخت کارخانه و یا سرمایه گذاری مشترک با طرف ایرانی هستند.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی تاکید کرد: این استان با تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین، بیش از یک سوم بنزین مصرفی کشور ایران را تامین می کند.
    2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
    حضور در نشست با فعالان اقتصادی استان مرکزی و بازدید از چند شرکت صنعتی اراک از مهمترین برنامه های سفیر دانمارک در ایران در سفر 2 روزه به اراک است.

    برچسب ها