عصر خودرو

متقاضیان یوزانس ۱۲ماهه به بانکهای عامل مراجعه کنند+سند

عصر بازار- بر اساس بخشنامه‌های بانک مرکزی و وزارت صنعت، متقاضیان یوزانس ۱۲ماهه برای استفاده از تسهیلات مذکور بایستی به بانکهای عامل مراجعه کنند.

متقاضیان یوزانس ۱۲ماهه به بانکهای عامل مراجعه کنند+سند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, چندی قبل بانک مرکزی  در اجرای بند 10 ابلاغیه ارزی معاون اول رئیس جمهوری و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ضوابط گشایش اعتبار اسنادی مدت دار حداکثر معادل 50 میلیون دلار صرفا برای هر واحد تولیدی موجود، بابت واردات کالا به سرزمین اصلی به منظور تکمیل و تجهیز خطوط تولید تا سقف سه سال با رعایت ضوابط و مجموعه مقررات ارزی را به بانکها و موسسات اعتباری ابلاغ کرد.

    بر همین اساس، وزارت صنعت در بخشنامه جدید در این خصوص تاکید کرده است، فعالین اقتصادی متقاضی دریافت اعتبارات یوزانس تا سقف 12 ماهه جهت بهره برداری از تسهیلات مذکور، مستقیما به بانکها عامل مراجعه کنند.

    پیش از این بانک مرکزی در خصوص روش تامین ارز بابت اعتبار اسنادی مدت دار حداکثر 6 ماهه، دستور العملی را ابلاغ کرده بود.  همچنین پیرو ابلاغ وزیر صنعت در خصوص تفویض اختیار معرفی واحدهای تولیدی متقاضی استفاده از تسهیلات یوزانس 6 ماهه، این امکان به استانها واگذار شده بود.

    برچسب ها