عصر خودرو

پیش‌بینی مدیرعامل کارگزاری رضوی:

سهام خودرویی‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد می‌کند

عصر بازار- مدیرعامل کارگزاری رضوی پیش‌بینی کرده که تا آخر شهریورماه سال جاری سهام شرکت‌های خودروساز به طور متوسط ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد را تجربه کنند.

سهام خودرویی‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، کمال خانزاده با اشاره به اینکه با ورود به سال 96 و به ویژه نزدیک شدن به زمان انتخابات مانند دوره‌های پیش، بازار روند مثبتی پیدا کرد، افزود: پس از پایان تعطیلات بازار سهام به استقبال انتخابات ریاست جمهوری رفت و در این مدت صنایع نیز رشد معقولی را تجربه کردند. همچنین فرابورس ایران اجازه معاملات در بازار پایه را برای مشتریان برخط(آنلاین) فراهم کرد تا با رشد سهام در این بازار سایر سهم‌ها نیز متاثر شوند. 

    وی با توجه به ورود جریان نقدینگی به بورس در هفته‌های اخیر، پیش بینی کرد: به احتمال زیاد روند کنونی بازار تا زمان انتخابات ادامه پیدا کند و در صورت انتخاب مجدد دولت فعلی، برخی از صنایع مانند صنعت خودرو رشد خوبی خواهند داشت.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه به حمایت دولت از صنعت خودرو اشاره و بیان کرد: خودروسازان نقش مهمی در ایجاد اشتغال کشور دارند و این در حالی است که پس از برجام این صنعت رشد داشته و شرکت‌های خودروساز افزایش تولید چشمگیری را تجربه کردند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که خودرویی‌ها امسال رشد خوبی داشته باشند.

    به گفته خانزاده، بیشتر شرکت‌های خودروساز سال پیش افزایش سرمایه دادند و تعدیل قیمت داشتند؛ اکنون با گذشت زمان، دوره استراحت آنها به سر آمده است. بنابراین پس از اینکه گزارش عملکرد سال 95 و سه ماهه اول آنها ارائه شد، احتمال زیاد دوباره بازار به سمت این صنایع گردش می‌کند.

    مدیرعامل کارگزاری رضوی اضافه کرد: پیش بینی می‌کنم که تا آخر شهریور سال جاری سهام گروه خودرو 30 تا 40 درصد رشد داشته باشد.

    وی ادامه داد: اگر دولت کنونی برای دوره آتی نیز سر کار باقی بماند، روند رشد ملایم بازار ادامه پیدا می‌کند، چون بیشتر صنایع به سمت افزایش تولید می‌روند.

    برچسب ها