عصر خودرو

نبض تولیدات پتروشیمی فاز ۲ عسلویه به دست یک شرکت آلمانی می افتد؟

عصر بازار- با ابراز تمایل شرکت لینده آلمان برای سرمایه گذاری و مشارکت در پتروشیمی دماوند و دیدار حضوری یکی از مدیران این شرکت با معاون وزیر نفت، این سوال مطرح می شود که آیا سهام این مجتمع استراتژیک پتروشیمی به این شرکت آلمانی فروخته خواهد شد؟

نبض تولیدات پتروشیمی فاز ۲ عسلویه به دست یک شرکت آلمانی می افتد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پروژه مجتمع پتروشیمی دماوند بعنوان مجری طرح تامین یوتیلیتی و آفسایت فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عسلویه جهت تامین برق، آب، بخار، هوای فشرده، اکسیژن، ازت، گاز سوخت و خوراک و شبکه خطوط ارتباطی مجتمع های تولیدی فاز دوم طرح های پتروشیمی، سالهاست در برنامه واگذاری ها قرار دارد.

    این شرکت به دلیل اهمیت تأمین یوتیلیتی فاز دوم پتروشیمی در عسلویه یک شرکت راهبردی و مهم به شمار می آید به طوری که «مرضیه شاهدایی» معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران میانه سال گذشته در این خصوص گفت: "پتروشیمی دماوند بزرگترین عامل ارتباطی 24 طرح پتروشیمی در فاز 2 پارس جنوبی است، از این رو از لحاظ حاکمیتی و مدیریتی بهتر است تا زمانی که این طرح به بهره برداری می رسد، مدیریت آن دولتی بماند.

    با این وجود در حالی که این مجتمع پتروشیمی در حال احداث است، بهمن ماه سال گذشته 80 درصد سهام این شرکت به کنسرسیومی متشکل از هلدینگ خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان و ساتا فروخته شد.

    صبح امروز یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت لینده آلمان با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در تهران دیدار و مذاکره کرد. یکی از محورهای صحبت این مدیر شرکت آلمانی لینده، مشارکت این شرکت در پروژه پتروشیمی دماوند بود. هنوز در خصوص جزئیات همکاری این شرکت آلمانی در پتروشیمی دماوند خبری منتشر نشده اما از آنجایی که خریداران سهام 80 درصدی مجتمع پتروشیمی دماوند، شرکت های بخش خصوصی محسوب می شوند و اختیار واگذاری و فروش این سهام را دارند و همچنین احتمال واگذاری 20 درصدی سهام بخش دولتی منتفی نیست، این سوال مطرح می شود که آیا با توجه به اهمیت استراتژیک این مجتمع پتروشیمی در فعالیت 24 مجتمع دیگر در هاب جدید پتروشیمی کشور، قرار است سهام آن به شرکت آلمانی لینده واگذار شود؟

    برچسب ها