عصر خودرو

بیزینس ژورنال خبر داد؛

آسمان و هما ۱۰۵ هواپیما از میتسوبیشی می‌خرند

عصر بازار- پایگاه خبری بیزینس ژورنال اعلام کرد: شرکت های هواپیمایی ایران ایر و آسمان در حال مذاکره با شرکت هواپیماسازی ژاپنی میتسوبیشی برای خرید ۱۰۵ فروند هواپیما هستند.

آسمان و هما ۱۰۵ هواپیما از میتسوبیشی می‌خرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، پایگاه خبری بیزینس جورنال نوشت: شرکت های هواپیمایی آسمان و ایران ایر در حال مذاکره با مقامات میتسوبیشی برای خرید 105 فروند هواپیمای لوکال و محلی هستند.

    این رسانه، همچنین به نقل از خبرگزاری ژاپنی کیودونیوز نوشت: به گفته یک مقام ایرلاین ایرانی آسمان، اگرچه این شرکت با بوئینگ برای خرید 30 فروند بوئینگ مکس قرارداد امضا کرده است؛ اما داشتن قرارداد با بوئینگ یا هر هواپیماساز دیگری در دنیا، دلیل نمی شود که آسمان سراغ سایر شرکت های هواپیماسازی نرود.

    همچنین این رسانه گفته است: آسمان قرارداد خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس با شرکت آمریکایی سازنده هواپیما ـ بوئینگ ـ به ارزش 3 میلیارد دلار را دو هفته قبل امضا کرده بود.

    کیودونیوز اعلام کرده مقامات ایرلاین آسمان از سال گذشته میلادی مذاکرات خرید 25 فروند هواپیمای میتسوبیشی را با این شرکت آغاز کرده اند که ارزش آن 500 میلیون دلار است.

    ضمن اینکه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز در حال مذاکره با میتسوبیشی برای خرید 80 فروند هواپیمای جت مسافری کوتاه برد است که این دو شرکت در مجموع خواهان خرید 105 فروند هواپیما از میتسوبیشی هستند.

    گفتنی است هنوز شرکت میتسوبیشی ژاپن این خبر را تأیید نکرده است.

    برچسب ها