عصر خودرو

مدیر عامل فولاد آلیاژی یزد خبر داد؛

افزایش ظرفیت صادرات فولاد آلیاژی ایران به ۱۰۰ هزار تن در سالجاری

عصر بازار-مدیر عامل فولاد آلیاژی ایران در استان یزد با اشاره به ثبت رکورد صادرات این شرکت به میزان ۴۵ هزار تن در سال گذشته، از افزایش این ظرفیت به ۱۰۰ هزار تن در سال جاری خبر داد.

افزایش ظرفیت صادرات فولاد آلیاژی ایران به ۱۰۰ هزار تن در سالجاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازایسنا، محمدابراهیم قدیریان امروز در جمع اصحاب رسانه به دستاوردهای یک سال گذشته این شرکت اشاره و تصریح کرد: شرکت فولاد آلیاژی ایران برای سال گذشته تولید 340 هزار تن محصول را برنامه ‎‎ ریزی کرده بود ولی این سال را با تولید 402 هزار تن به پایان رساند.

    وی با بیان این که در سال گذشته این شرکت با افزایش تولید 20 درصدی در حوزه فولاد مواجه بود، ادامه داد: این شرکت در سال 1395 با صادارت 45 هزار تن محصول عمدتاً به کشورهای اروپایی، بالاترین رکورد صادرتی خود را که بیشترین آن مربوط به سال 1391 و معادل 35 هزار تن بود را کسب کرد.

    به گفته وی، فولاد آلیاژی ایران در سال گذشته دو هزار تن شمش فولاد ریلی تولید و به ذوب آهن اصفهان جهت نورد تحویل داده و امیدواریم با پیگیری ‎‎ های در حال انجام، تولید این نوع شمش در برنامه تولید امسال شرکت نیز اضافه شود.

    قدیریان عنوان کرد: پارسال تولید فولاد ‎‎ های کیفی در شرکت فولاد آلیاژی ایران نسبت به سال 1394 معادل 25 درصد بهبود پیدا کرد به عبارتی این شرکت موفق به تولید با کیفیت ‎‎ تر و با ارزش افزوده بالاتر شده است.

    وی با بیان این که فولاد آلیاژی ایران در تمام بخش ‎‎ ها با افزایش تولید به لحاظ کمی و کیفی روبرو بوده و محصولات جدیدی را برای مصارف و مشتریان جدید تولید کرده است، اظهار کرد: علاوه بر رشد 20 درصدی تولید فولاد نسبت به سال 1394، افزایش 23 درصدی تناژ آلیاژی و بهبود 80 درصدی عملکرد در تولید فولادهای نیازمند گاززدایی  و کاهش 1.6 درصدی ضایعات در بخش ریخته ‎‎ گری در مقایسه با سال 94 را در این شرکت شاهد بودیم.

    قدیریان در ادامه اظهار کرد: این شرکت در حال همسو کردن بیشتر خود با اقتصاد مقاومتی است که رئوس آن افزایش تولید، کاهش قیمت، ارتقای کیفیت و رقابتی کردن آنها و ارتقای رویکرد صادراتی و افزایش حجم صادرات و کاهش ضایعات برای کسب سود بیشتر برای افزایش سرمایه گذاری است.

    وی در  همین رابطه به آغاز عملیات طرح توسعه یزد یک این واحد فولادی بزرگ استان با ظرفیت 700 هزار تن از آبانماه سال گذشته اشاره و عنوان کرد: این طرح سالها به دلیل مهم بودن فعالیت سرمایه ‎‎ گذاری و منابع مالی به صورت تعلیق درآمده بود و مدیریت ‎‎ های مختلفی به دلیل همین چالش ‎‎ ها به جمع ‎‎ بندی لازم نرسیده بود ولی در نهایت در سال گذشته این تصمیم شجاعانه اخذ شد و امیدواریم این طرح در بازه زمانی دو ساله به ثمر برسد.

    این مقام مسئول یادآور شد: البته بخش اعظمی لز منابع این طرح باید از محل منابع داخلی شرکت تامین شود که این مهم همانطور که قبلاً نیز گفته شد با تولید بیشتر، ارتقای کیفیت، کاهش قیمت و ضایعات ممکن خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: با راه ‎‎ اندازی طرح یزد یک حدود دو هزار اشتغالزایی جدید به صورت مستقیم و چند هزار شغل جانبی نیز به تدریج در استان شکل خواهد گرفت.

    وی با اشاره به این که محور فعالیت ‎‎ های این شرکت تولید فولادهای آلیاژی است، ابراز امیدواری کرد که با رونق اقتصادی و به تبع رونق افتصادی کشور شاهد افزایش تقاضای بیشتر در حوزه صنعت فولاد باشیم، هر چند که به صادارت نیز به عنوان یک گزینه جایگزین با جدیت توجه و اهتمام داریم.

    قدیریان در مورد برنامه ‎‎ های این شرکت سهامی عنوان کرد: امسال سال پرچالش ‎‎ تری را در پیش خواهیم داشت چرا که براساس مصوبه هیات مدیره تولید محصول شرکت باید به 450 هزار تن و تولید مذاب به 485 هزار تن افزایش یابد و رکورد صادارتی محصولات شرکت نیز به 100 هزار تن یعنی بیش از دو برابر سال گذشته دست یابیم که رقم بسیار بزرگی برای فولاد آلیاژی و یک جهش برای این شرکت در طول عمر آن است.

    وی قرار گیری شرکت روی ریل صادارتی را از هدف ‎‎ گذاری ‎‎ های امسال هیات مدیره شرکت با توجه به اجرای عملیات طرح یزد یک و افزایش ظرفیت تولید شرکت به 1300 هزار تن است.

    مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در پایان نیز ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران، در مورد خبرهایی که اخیراً مبنی بر حضور حسابرسان کشوری در این شرکت برای رسیدگی به برخی تخلفات مالی مطرح شده است، گفت: این خبر ظاهراً سوء برداشت خبرنگار مربوطه بوده چرا که براساس یک مکانیزم جهانی، شرکت ‎‎ های بورسی هر ساله مورد حسابرسی داخلی برای کنترل فرایندهای داخلی قرار می ‎‎ گیرند و این حسابرسی متفاوت از معنی معمول و عمومی این واژه است، ضمن این که قطعاً با شفاف ‎‎ سازی فرآیندها، ناخودآگاه جلوی احتمال تخلفات نیز گرفته خواهد شد.

    گفتنی است، شرکت فولاد آلیاژی ایران واقع در استان یزد بزرگترین تولید کننده فولاد ‎‎ های آلیاژی در منطقه خاورمیانه است و تولیدات متعددی در این حوزه دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو