عصر خودرو

بازار سرمایه بزرگراه توسعه

فین استارز مهمترین حاشیه فاینکس ۲۰۱۷

عصر بازار- برنامه ریزی های توسعه ای و پیشرفت به سمت تعالی و تکامل انسانی و اجتماعی، از سه سطح کلان ، میانی و خرد تاثیر می پذیرد. این سه سطح، هم به تحولات متمایز در سیاستگذاری و اجرا و هم به فرهنگ سازی نیاز دارد، تا همه برنامه ها در سطح فردی و جمعی عملیاتی شود و در نهایت به تحقق اهداف کلان و ملی منجر شود.

فین استارز مهمترین حاشیه فاینکس ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، هر نوع سند بالادستی مانند برنامه ششم و سند چشم انداز بیست ساله ، سیاست های کلی اصل 44 و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و مانند آن در سطح کلان و راهبردی ، ارزشمند و بسیار عالی است. اما باید در سطح میانی به ( نهادهای و دستگاه های اجرایی و تشکل های حقوقی و تخصصی و...) هم توجه داشت و هر نهادی حتی تا سطح فردی وظایف خود را انجام دهد.

    نمایشگاه دهم بورس، بانک و بیمه (فاینکس 2017) نیز  در بعد میانی مسیر فرهنگ سازی را به خوبی طی کرد و در این میان حضور دانش آموزان ، دانشجویان و ذینفعان و استقبال گسترده بازدیدکنندگان سبب شد فاینکس دهم به اولین رویداد فرهنگ ساز اقتصادی سال 96 تبدیل شود.

    امروز از یک سو عصر اطلاعات و دانایی یا به معنایی دست یابی به  اطلاعات و دانش است و از سوی دیگر  تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برای ایران ضروری است و هر دو اصل تنها با فر هنگ سازی محقق خواهد شد.

    یکی از عرصه های مهم کشور که به فرهنگ سازی نیاز دارد بازار سرمایه است. بازار سرمایه با افزایش سرمایه گذاری توسعه خواهد یافت و این فرآیند مستلزم بهره برداری از  روانشناسی مثبت اقتصادی و حذف انگیزه های منفی اقتصادی است. روانشناسی اقتصادی  به معنی تحلیل عوامل و رفتارهایی است که بتواند از یک سو انگیزه مثبت همه ارکان مستقیم و غیر مستقیم بازار سرمایه را افزایش دهد  و از سوی دیگر مسیر های افزایش ارزش افزوده یا ثروت واقعی را هموار کند  تا از طریق آن امیدواری به رشد و توسعه و رونق اقتصادی به حداکثر برسد.

    برگزاری نمایشگاه های تخصصی در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد می تواند در کنار فرهنگ سازی گامی مهم برای دست یابی به اطلاعات و دانش محسوب شود.

    در این مسیر بازار سرمایه می تواند به عنوان  بزرگراه رشد و توسعه مطرح باشد و برگزاری نمایشگاه بورس و بانک و بیمه نیز فرصتی بود تا بتوانیم در این بزرگراه وارد شویم.

    اما مهمترین بخش فرهنگ ساز فاینکس 2017 شاید برگزاری دومین رویداد فین استارزی بود. فین استارز به تنهایی ارزش بالایی دارد. برگزاری این رویداد تحولی بزرگ برای تامین مالی حوزه فن آوری است و جسارت ورود به حوزه نوآوری و فرهنگ سازی در کشور را تقویت می کند.

    اختصاص یک سالن مستقل به این رویداد نیز ضمن تاثیر گذاری قوی تر به ارتباط منسجم تر بین مخترعین و فنآوران و سرمایه گذاران کمک کرده است و آغاز گر مسیری نهضت توسعه دانش است. باید در مسیر فرهنگ سازی چتر حمایت استارتاپ ها گسترده شود تا این فرآیند به مرحله تجاری سازی برسد. استارتاپ ها در سال اقتصاد مقاومتی ؛ تولید - اشتغال می توانند تحولات بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد کنند.

    راه نجات اقتصاد کشور و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی همان مسیر توسعه فعالیت های دانش بنیان و تامین مالی مطمئن برای آنهاست. اقتصاد دانش بنیان، نظام مالی جدیدی طلب می کند و فین استارز 2017 نسبت به 2016 رویکردی متفاوت داشت و امسال 1400 متر فضا در اختیار شرکت کنندگان و اعضای فین استارز قرار گرفت. حسابداری فرهنگ سازی، فراتر از هزینه های ریالی است و آنها که درباره هزینه های ریالی برگزاری نمایشگاه فاینکس 2017 مطرح کردند یا نوشتند به تاثیر بلند مدت فرهنگ سازی و بازدهی آتی آن توجهی نداشتند.

    نویسنده: سیدرضا پاورسی
    برچسب ها