عصر خودرو

برخلاف انتظار دولت انگلیس؛

آمریکا اتحادیه اروپا را در اولویت مذاکرات تجاری قرار داده است

عصر بازار- روزنامه تایمز روز شنبه در گزارشی عنوان کرد که دولت 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا برخلاف انتظار دولت محافظه کار انگلیس، اتحادیه اروپا را در اولویت مذاکرات تجارت آزاد قرار داده است.

آمریکا اتحادیه اروپا را در اولویت مذاکرات تجاری قرار داده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این روزنامه نوشت: مقامات رسمی در واشنگتن عنوان می‌کنند که انگلیس در صف مذاکرات کنندگان تجارت آزاد با آمریکا، به پشت سر اتحادیه اروپا هل داده‌ شده است.

    تایمز افزود: مواضع ترامپ رییس جمهوری در مخالفت با مذاکره با بلوک اقتصادی اتحادیه اروپا پس از تلاش مقامات دولتش برای باز کردن گفت‌وگوها با تک‌تک اعضای این اتحادیه، نرم شده است.
    این روزنامه نوشت: به گفته منابع نزدیک به مذاکرات، 'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان در جریان گفت‌وگوی خصوصی اش با ترامپ در ماه گذشته میلادی در واشنگتن، توانسته است او را قانع سازد که گفت‌وگو و توافق تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا بیش ازآنچه فکرش را می‌کرد، می‌تواند ساده باشد.
    تایمز افزود: یک منبع نزدیک به کاخ سفید گفت: این مساله منجر به یک واقع‌گرایی در دولت ترامپ شده است که توافق تجارت آزاد با اتحادیه اروپا که دربرگیرنده مبادلات کالا و خدمات فارغ از تعرفه‌های گمرکی است، بسیار مهم‌تر از منافعی است که واشنگتن می‌تواند با بریتانیا پس از برگزیت داشته باشد.
    این روزنامه نوشت: توافق میان اتحادیه اروپا و آمریکا در مورد 'پیمان تجاری و سرمایه‌گذاری ترنس-آتلانتیک' که پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، کنار گذاشته ‌شده بود، در حال حاضر می‌تواند در چارچوب یک توافق جدید احیا شود.
    تایمز افزود: اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری آمریکا شمرده می‌شود. ارزش صادرات آمریکا به این بلوک در سال گذشته میلادی بالغ 270 میلیارد دلار و میزان وارداتش از این اتحادیه بالغ 417 میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که در این دوره زمانی صادرات آمریکا به انگلیس بالغ ‌بر 55 میلیارد دلار و وارداتش از این کشور 54 میلیارد دلار بوده است.
    این روزنامه اضافه کرد: تحقق مساله یاد شده ( در اولویت قرارگرفته اتحادیه اروپا در مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا) یک شرمساری برای بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس بشمار خواهد رفت که بعد از دیدارش با مشاوران ترامپ در واشنگتن در ژانویه گذشته، مدعی شده بود که انگلیس در 'اول صف' برای مذاکرات تجاری با آمریکا قرار دارد.
    تایمز افزود: یک سال پیش باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا هشدار داده بود که در صورت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در 'عقب صف ' برای مذاکرات تجاری با واشنگتن قرار خواهد گرفت.
    باراک اوباما در اوایل اردیبهشت ماه گذشته پس از دیدار از لندن در گفت وگو با ' بی بی سی'، با اشاره به اینکه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سبب می شود تا فرایند از سرگیری مناسبات تجاری واشنگتن و لندن براساس یک توافق تجارت آزاد، ده سال به طول بینجامد، تصریح کرد واشنگتن، انگلیس را به شریک بزرگتری چون اتحادیه اروپا ترجیح نمی دهد.

    برچسب ها