عصر خودرو

همه ابزارها در بازار سرمایه ایران ، اسلامی است

عصر بازار- بسیاری از کشورهای شرکت کننده در کنفرانس مالی اسلامی در تهران معتقد به بازار شریعت هستند و خیلی از شرکت کنندگان برای جذب سرمایه های مسلمانان در این بازار شرکت می کنند.

همه ابزارها در بازار سرمایه ایران ، اسلامی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صدا وسیما، حسین فهیمی، رئیس مدیریت پژوهش و مطالعات اسلامی سازمان بورس در این خصوص افزود : باتوجه به اینکه در کشور ما تمامی ابزارها اسلامی است، دیگر کشورها می توانند با شرکت در این همایش آموزش های لازم را دریافت کنند و با جدیدترین ابزارها آشنا شوند همچنین می توانند از مطالبی که فقهای ما منتشر می کنند به عنوان الگو در بازارهای خود استفاده کنند.

    وی ادامه داد: هیئت خدمات مالی در این خصوص استاندارد سازی می کند همچنین در کمیته تخصصی فقهی واحدی داریم که نظر قطعی و فتوی نمی دهد اما روی نقطه های مشترک با اهل تسنن و فقهای دیگر جمع بندی می کند.

    مشاور رئیس سازمان بورس گفت: علاوه بر فراهم کردن زمینه گسترش و هموار کردن ابزارها و نهادهای مالی اسلامی در این کنفرانس به دنبال بین المللی کردن ابزارهای مالی و دستاوردهای مالی داخلی هستیم ابزارهایی که چالش همه کشورهای اسلامی است.وی افزود: در کشورهای اسلامی هر موسسه و بانکی برای خودش کمیته فقهی دارند.

    فهیمی گفت: ممکن است حتی در کشورهای اسلامی هم شاهد چالش های غیر اسلامی باشیم. علاوه براینکه سیستم های حقوقی مختلف در کشورهای اسلامی داریم، بازار مالی اسلامی در کنار بازارهای مالی غیر متعارف با یکدیگر کار می کنند.مشاور رئیس سازمان بورس گفت : بازار های مالی اسلامی شکل گرفته در کنار یکدیگر باعث می شود این کشورها به یکدیگر وصل شوند و بتوانند در یکدیگر سرمایه گذاری کنند ، امروزه اقتصاد قدرتمند بازار های مالی اسلامی تبدیل به یک قدرت مالی شده است.

    حسین فهیمی افزود : بدون تردید پیشنهادها و ابزارهایی که در سطح عالی کشورها ارائه شده است ، باعث خواهد شد در سطح جهانی هم از آن استقبال شود.

    برچسب ها