عصر خودرو

یک کارشناس و تحلیل‌گر ارشد بازار سرمایه:

موج مثبت بازار ناشی از هیجانات انتخابات است

عصر بازار- محمد حسین حقیقی، کارشناس و تحلیل گر ارشد بازار سرمایه در خصوص رشد بازار سرمایه در روزهای اخیر بیان کرد: تجربه دوره های گذشته نشان داده است که پیش از انتخابات ریاست جمهوری با موج مثبتی در بازار سرمایه رو به رو می شویم. از این رو روند صعودی بازر سرمایه در روزهای اخیر را می توان متاثر از این مهم دانست.

موج مثبت بازار ناشی از هیجانات انتخابات است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، محمد حسین حقیقی در خصوص شرایط بازار گفت: در تمام ادوار، پیش از انتخابات ریاست جمهوری، شاهد موج مثبتی در بازار سرمایه بوده ایم که به نظر می رسد این روند اکنون نیز در بازار دیده می شود. البته طبق تجربه سال های گذشته  موج مثبت تا زمان اعلام نتیجه نهایی انتخابات ادامه دارد.

    وی ادامه داد: در گروه های صنعتی، صنعت خودرو با بیشترین تاثیر از اخبار در صدر این حرکت روبه جلو قرار دارند.

    سرپرست تحلیل تامین سرمایه آرمان در ادامه در پاسخ به اینکه آیا این حرکت در حد یک موج نوسانی یا روند قطعی و حضور پول هوشمند است. جواب داد: به نظر می رسد که با توجه به ریسک های موجود در بازار بهتر است، درصدی از منابع به سهامداری با دید نوسانی اختصاص یابد. همچنین تخصیص کل منابع یا اخذ اعتبار برای حضور در بازار به نسبت ریسک سیاسی بازار  خیلی ارزنده نیست.

    حقیقی در خصوص پتانسیل رشد سهام در هفته های آتی بیان کرد: درباره انتخاب سهم، نگاه بر تک سهم های پرپتانسیل براساس ویژگی های بنیادی، بیشتر از گروهی خاص  است.

    مشاور تحلیل کارگزاری اطمینان سهم با اشاره به وضعیت کلان بازار ادامه داد: ذکر دو نکته در وضعیت کلان بازار و مورد توجه قرار گرفتن از سوی سرمایه گذاران می تواند گره گشا باشد. از یک سو بدون توجه به اینکه چه فردی رییس جمهور بعدی کشور خواهد بود؛ در سال جاری می توان شرایط صعودی را برای دلار متصور بود و از سوی دیگر پیش بینی ها حاکی از بالاتر بودن رقم تورم نسبت به سال گذشته است. بنابراین فارق از تاثیر آن بر اقتصاد و نگاه هنجاری بر این جریان، سرمایه گذار  متمایل به خرید سهام دلاری و شرکت های تولیدی می شود تا از محل موجودی کالا سود تورمی شناسایی کند.

    برچسب ها