عصر خودرو

مدیر عامل بورس کالای ایران مطرح کرد:

۷۰ درصد معاملات فیوچرز در اختیار کاربران آنلاین

عصر بازار- نرم افزار فیوچرز آنلاین در بورس کالای ایران که طی سال های پیش طراحی و راه اندازی شده بود، در حال حاضر گسترش و توسعه یافته است،به نحوی که حدود ۷۰ درصد از معاملات فیوچرز ما در بستر آنلاین صورت می گیرد.

۷۰ درصد معاملات فیوچرز در اختیار کاربران آنلاین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  بورس کالای ایران،  مدیر عامل بورس کالای ایران در پاسخ به این سوال که عمده چالش های مربوط به زیرساختهای الکترونیک مبادلات کلان در بازار بورس چیست گفت: آنچه در حوزه بورس کالا ضروری است مربوط به شرکتهای تولید کننده بک آفیس (فناوری مورد نیاز برای اداره یک سازمان) می شود که این شرکتها باید نرم افزارهای ارتباطی مربوط به این بازار مالی را طراحی کنند.

    حامد سلطانی نژاد در ادامه افزود: بورس کالای ایران در ابتدای فعالیت خود برای هر بخشی نرم افزار ویژه همان بخش را طراحی کرده بود و تنها چالشی که در این برهه وجود داشت، اتصال این نرم افزارها به یکدیگر بود.

    وی با ابراز امیدواری برای رفع مشکلات اولیه در حوزه زیرساختهای فنی گفت: خوشبختانه طرح تلفیق سامانه ها و اتصال آنها به یکدیگر تحقق یافت و توانستیم شمار زیادی از سامانه ها را تلفیق کنیم و از سامانه یکپارچه بهره مند شویم.

    وی با اشاره به فراهم شدن بسترهای الکترونیک در سازمان بورس گفت: اقدام مهمی که در راستای ایجاد بسترهای الکترونیک در سازمان بورس صورت گرفته دسترسی آنلاین است، همچنین نرم افزار فیوچرز آنلاین را که در زمان مدیریت پیشین بورس کالا طراحی و راه اندازی شده بود، هم اکنون گسترش و توسعه یافته، به نحوی که حدود 70 درصد از معاملات فیوچرز ما در بستر آنلاین صورت می گیرد.

    سلطانی نژاد در همین زمینه ادامه داد: در گواهی سپرده نیز ساعت معاملات افزایش یافته است.

    وی در پایان تاکید کرد: باتوجه به گسترش بازار اوراق بهادار مبتنی بر کالا حضور شرکتهای ارایه دهنده خمات تکنولوژیک در عرصه اقتصادی توجیه پذیر است و می توانند در این عرصه فعالیت کنند.

    برچسب ها