عصر خودرو

رشد دسته جمعی نمادهای گروه خودرویی در آستانه انتخابات

عصر بازار- امروز شنبه ۲ اردیبهشت ماه، نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات در اولین روز کاری هفته مطابق انتظار یکدست سبزپوش بودند و بازدهی گروه طی یک روز معادل ۴.۵ درصد افزایش یافت، به عبارتی شاخص گروه با افزایش ۸۷۱ واحدی به ۲۰ هزار و ۱۱۹ واحد رسید.

رشد دسته جمعی نمادهای گروه خودرویی در آستانه انتخابات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، گرچه شاخص  خودرویی ها در هفته گذشته نیز مسیر صعودی را در پیش گرفت اما تنها در روزهای شنبه و یکشنبه رشد محسوسی را تجربه کرد و در سایر روزها شاهد افت و سپس رشد آهسته شاخص در مسیر صعودی بودیم.

    امروز شاخص خودرویی ها توانست در مدار 20 هزار واحدی باقی بماند و رشد نمادهای این گروه در مجموع 109 واحد تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس نیز گذاشت.

    در این روز سهامداران تعداد 251 میلیون سهام به ارزش 38 میلیارد تومان در 15 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    در این بین سایپا با جابه جایی 107 میلیون سهام به ارزش 15 میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات گروه را داشت.

    خساپا در قیمت 140 تومان و در آستانه مثبت کامل با صف 10.6 میلیونی به کار خود خاتمه داد، در این بین حقوقی خساپا بیشتر فروشنده بود، هدف اول قیمتی این سهم در 150 تومان قرار دارد.

    نماد خودرو نیز به عنوان لیدر دیگر گروه با رشد حدود 5 درصد در قیمت 293 تومان پایانی صف خرید 5.9 میلیونی داشت، حقوقی خودرو نیز بیشتر فروشنده بود.

    گفتنی است در صورت عبور ایران خودرو از مقاومت 300 تومان طی روزهای آتی، شاهد جهش قیمتی سهم خواهیم بود.

    نمادهای دیگر از زیرمجموعه خساپا و خودرو نیز اکثرا در آستانه مثبت کامل و با صف خرید امروز را به پایان بردند.

    در این میان نمادهای خاهن، خفناور و پس از این دو خدیزل و خلنت رشد قیمتی شارپی نداشتند و متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند.

    در مجموع هنوز روند گروه خودرو صعودی است و ممکن است نوساناتی هم در این میان داشته باشیم ولی این نکته را نباید فراموش کرد که لیدرهای گروه خوردو به سمت موج 3 که بزرگترین موج محسوب می شود در حال حرکت هستند لذا به نظر می رسد آینده بسیار درخشانی در انتظار خوردویی ها باشد.

    در پایان گفتنی است، باتوجه به شرایط تکنیکالی مناسب گروه خودرو و همچنین نزدیکی به انتخابات و نقش تعیین کننده خودرویی ها به عنوان لیدر بر کل بازار بورس، رشد خودرویی ها به صورت دوپینگی شدت گرفته است.

    برچسب ها