عصر خودرو

با همکاری بنیاد ملی نخبگان و سازمان بورس محقق می شود؛

تبدیل نگاه سنتی به نوین در بازار سرمایه

عصر بازار- سیدمهدی موسوی، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان، همکاری بنیاد با سازمان بورس را در جهت تغییر نگاه سنتی به بازار موثر خواند و ابراز داشت: بنیاد تلاش می کند با شناسایی و حمایت از دانشگاهیان نخبه و همچنین با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار، بتواند نگاه سنتی که در بازار سرمایه حاکم است را به نگاه نوین تبدیل کند.

تبدیل نگاه سنتی به نوین در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان با اشاره به فعالیت های بنیاد و همچنین ارتباط این بنیاد با سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: بازار سرمایه از طرق مختلفی با جامعه نخبگان کشور در ارتباط است. فین تک ها و فین استارزها، یکی از مهم ترین وجوهی است که بازار سرمایه را به جامعه نخبگان پیوند می دهد.

    این مقام مسوول در خصوص فعالیت های بنیاد ملی نخبگان گفت: طبیعی است که بنیاد به سبب ماهیت خود، در قلب دانشگاه قرار داشته باشد؛ از این رو، اساسی ترین فعالیت بنیاد، تلاش در جهت شناسایی دانشگاهیان نخبه است. پس از شناسایی، این افراد از حمایت های بنیاد برخوردار می شوند.

    وی در ادامه، هدف از تاسیس بنیاد ملی نخبگان را چنین توصیف کرد: هدف از تأسیس بنیاد، عبارت است از برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و بکارگیری و پشتیبانی از آنان در راستای ارتقاء تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم‌انداز کشور در افق 1404.

    موسوی با اشاره به اقدامات سازمان بورس در خصوص طرح های دانش بنیان عنوان کرد: مباحث مطرح شده در علوم اقتصاد در دنیای امروز، مباحث دانشی است؛ بدین معنا که ما باید دانش را پایه و اساس کلیه فعالیت های خود در عرصه های مختلف از جمله عرصه های اقتصادی، قرار دهیم و رویکرد سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در این زمینه تغییرات چشم گیری داشته است.

    وی در ضرورت فراهم کردن فضای لازم در حمایت از طرح های دانش بنیان خاطرنشان کرد: بسیار ضروری به نظر می رسد که میان سرمایه گذار سنتی با افرادی که ایده های نوین دارند، پیوند برقرار شود تا ایده ها بتوانند در یک فضای مدرن و نوین رشد کند.

    معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان در همین زمینه افزود: اگر این پیوند برقرار نشود، ما همچنان با چالش های جدی در سرمایه گذاری مواجه می شویم. بدین معنا که این ایده های خلاقانه به جای اینکه در کشور تبدیل به محصول سود ده شوند و به ثمر بنشینند، سرمایه گذاران خود را در خارج از کشور پیدا می کنند.

    وی ادامه داد: تبدیل کردن ایده ها به محصول، نیاز به واسطه هایی دارد که سرمایه لازم را برای آنها فراهم کند. بهترین  واسطه در این خصوص می تواند سازمان بورس باشد که فضای مناسب و امن را فراهم کند.

    موسوی، معرفی افراد نخبه و طرح های این افراد به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی از جمله آخرین اقدامات بنیاد خواند و تصریح کرد: میان شرکت فرابورس ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تفاهم نامه ای منعقد شده است و بنیاد با معرفی ایده های خلاق به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این طرح ها را به اجرایی شدن نزدیک می کند.

    برچسب ها