عصر خودرو

انعقاد ۵۷ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم و ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی هفته گذشته به ترتیب روی ارقام ۵۷ هزار و ۲۳۸ قرارداد و ارزش ۷ هزار و ۴۸۵میلیارد ریال قرار گرفت که نسبت به دو هفته ماقبل رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی مدت مذکور به ۴۰ هزار و ۶۴۲ قرارداد رسیده بود.

انعقاد ۵۷ هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، هفته گذشته که آخرین هفته فروردین ماه محسوب می شد کم نوسان تر از دو هفته ما قبل سپری شد و بازار سکه علاوه بر اونس و دلار تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی آمریکا نیز قرار گرفت.

    دلار به‌عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار و مهم در بازار آتی طی هفته گذشته با افت 21 تومانی رو به شد و این در شرایطی است که اونس نیز کاهش 7 دلاری را طی این مدت به ثبت رساند، بر این اساس وجود متغیرهای سیاسی از آمارهای اقتصادی آمریکا در کنار انتشار اخباری مبنی احتمال افزایش نرخ بهره روند متعادلی را برای بازار سکه نقدی و آتی در بورس کالا رقم زده بود که همین امر شرایط را برای افزایش تقاضا فراهم کرد.

    به این ترتیب طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید دی سال جاری یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 46هزار و 417 قرارداد را به ارزش 6هزار و 473میلیارد  ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید آبان امسال قرار گرفت؛ در این سررسید 6 هزار و 13 قرارداد به ارزش 816 میلیارد ریال منعقد شد . قرارداد تحویل اردیبهشت سال جاری نیز با ثبت سه هزار و 165 قرارداد به ارزش 390 میلیارد ریال در مکان سوم بازار آتی قرار گرفت. همچنین قرارداد تحویل شهریور امسال با 893 قرارداد به ارزش 117 میلیارد ریال در مکان چهارم معاملات قرار گرفت. در پایان نیز سررسید تیر 96 با 615 قرارداد به ارزش 78 میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفت.

    نگاهی به آخرین روز معاملاتی

    بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع  4هزار و 552 قرارداد منعقد شده است.

    براساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 229 هزار تومان، افزایش 0/16درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر با قیمت یک میلیون و 264 هزار تومان رشد0/27 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل شهریور با نرخ یک میلیون و 304 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/26 درصدی همراه شد. همچنین سررسید آبان ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 349 هزار تومان معامله و رشد 0/35 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 390 هزار تومان معامله شد و افزیش 0/39 درصدی را به ثبت رساند.

    برچسب ها