عصر خودرو

تحلیلگران بین‌المللی پیش‌بینی کردند؛

احتمال صعود طلای جهانی به ۱۳۰۰ دلار

عصر بازار- کارشناسان و سرمایه گذاران در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نسبت به اقبال طلا در هفته جاری خوش بین بودند با اینهمه اشتیاق آنها نسبت به هفته گذشته ضعیف‌تر بود.

احتمال صعود طلای جهانی به ۱۳۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 19 معامله‌گر و تحلیلگر شرکت کردند که از میان آنها، 10 نفر یا 53 درصد افزایش قیمت، هفت نفر یا 37 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و 2 نفر یا 11 درصد نظری نداشتند.

    در این بین، 1232 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که از میان آنها، 723 نفر یا 59 درصد نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین بودند در حالیکه 330 نفر یا 27 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند و 179 نفر یا 15 درصد نسبت به جهت حرکت قیمت طلا نظری نداشتند.

    در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، 75 درصد از کارشناسان وال استریت و 73 درصد از سرمایه گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند که نظر درستی بود. قیمت طلا روز جمعه که سرمایه گذاران در انتظار دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه بودند، اندکی افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، در 1284.62 دلار بسته شد و رشد اندکی برای کل هفته نشان داد. هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با 0.4 درصد افزایش، در 1289.10 دلار بسته شد.

    از ابتدای سال2017 تاکنون بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت 10 بار از 14 بار، افزایش قیمت طلا را به درستی پیش بینی کردند که درصد درستی پیش بینی آنها را به 71 درصد می‌رساند در حالیکه درستی پیش بینی سرمایه گذاران با 8 پیش بینی درست در برابر 6 بار اشتباه، 57 درصد بوده است.

    باب هابرکورن، کارگزار کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: انتخابات فرانسه به همراه ریسک ژئوپلیتیکی باعث خواهد شد طلا در هفته جاری افزایش قیمت بیشتری پیدا کند.

    اما اوله هانسن، مدیر استراتژی گالا در ساکسوبانک در میان تحلیلگرانی است که انتظار دارد به دلیل اینکه دور نخست انتخابات فرانسه بدون شگفتی بزرگی برگزار شود، قیمت طلا تغییر چندانی پیدا نکند.

    به گفته جوناتان باتلر، تحلیلگر کالا در شرکت میتسوبیشی، خبر مهم در تعطیلات پایان هفته، انتخابات فرانسه خواهد بود و بازار تا حدودی با انتظار برای این رویداد، دست نگه خواهد داشت.

    پس از اینکه فرانسه در پی وقوع یک حمله تروریستی در پاریس، نیروهای امنیتی را برای تعطیلات پایان هفته در وضعیت آماده باش کامل درآورد، پتانسیل خرید طلا به عنوان دارایی امن وجود دارد.

    بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور انتظار دارد در صورت تشدید تنشهای ژئوپلیتیکی، قیمت طلا در کوتاه مدت به 1300 دلار یا بالاتر از آن صعود کند.

    تحلیلگران می‌گویند طلا به دلیل رشد قیمت اخیر، در معرض سودگیری قرار دارد اما عوامل دیگر از قیمت این فلز ارزشمند حمایت خواهند کرد.

    برچسب ها