عصر خودرو

استارت‌آپ‌ها چقدر در اشتغال موثر بودند؟

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون جوانان، کار آفرینی و کسب و کارهای نوین معتقد است: کسب و کارهای نوین و استارت‌آپ‌ها نقش موثری در ایجاد اشتغال داشته‌اند و کسب و کارها با جذب نیروهای تحصیل کرده می‌توانند بخش مهمی از مسئله اشتغال را حل کنند.

استارت‌آپ‌ها چقدر در اشتغال موثر بودند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، افشین کلاهی  گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که کسب و کارهای جدید ضمن آنکه تولید و ایجاد اشتغال می‌کند روش زندگی را هم تغییر می‌دهند و برای مردم رفاه به همراه می آورند.

    وی افزود: امروز می‌بینیم که کسب وکارهای جدی شغل‌های زیادی ایجاد کرده‌اند و استارت‌آپ‌های کوچک توانسته‌اند به شرکت‌های بزرگ تبدیل شوند و هر روز هم خدمات تازه‌ای ارائه دهند و افراد جدیدی را استخدام کنند.

    نایب رئیس کمیسیون جوانان، کار آفرینی و کسب و کارهای نوین ادامه داد: از سوی دیگر شرکت‌های که در حوزه دانش بنیان فعالیت می‌کنند در جذب نیروهای تحصیل کرده موفق عمل کردند که این موضوع یکی از نکات مثبت برای این شرکت‌ها بوده است، چراکه امروز دقیقا مشکل اصلی ما اشتغال نیروهای تحصیل کرده است تا نیروهایی که تحصیلات پایین تری دارند.

    وی اظهار امیدواری کرد که روند توسعه و بیشتر شدن فعالیت استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوین با توجه به تمهیدات دیده شده از سوی دولت در سال جدید نیز ادامه داشته باشد.

    کلاهی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: قطعا موانعی که برای کسب و کارهای نوین ایجاد می‌شوند در روند توسعه آن ایجاد مشکل خواهد کرد؛ هر چند موانع تنها مربوط به کسب و کارهای نوین نیست و سایر کسب و کارها هم با موانع روبرو هستند.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: در این زمینه دولت باید تلاش کند که کوچک شود و بسیاری از خدمات کارها را به بخش خصوصی واسپاری کند تا عرصه برای گسترش فعالیت‌های کسب و کارهای نوین بیشتر فراهم شود. اگر می‌خواهیم شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال محقق شود مطمئنا باید فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم.  

    وی افزود: همچنین مسئله مهم دیگر توسعه است ما اگر به توسعه فکر کنیم قطعا اشتغال و تولید و فضای کسب وکارمان هم بهتر می‌شود.

    برچسب ها