عصر خودرو

مدیرکل مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه:

تفاهم گازی ایران و گرجستان در یک ماه آینده اجرایی می‌شود

عصر بازار- مدیرکل مشترک‌المنافع وزارت امور خارجه گفت: حداکثر تا یک ماه آینده تفاهم گازی میان ایران و گرجستان عملیاتی می‌شود، امیدواریم با اجرایی شدن این تفاهم، مرحله تازه‌ای از همکاری‌های تجاری - اقتصادی میان ٢ کشور آغاز شود.

تفاهم گازی ایران و گرجستان در یک ماه آینده اجرایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، غلامرضا باقری مقدم، مدیرکل مشترک‌المنافع وزارت امورخارجه با بیان این‌که در موضوع گاز گفت‌وگوهایی با مقام‌های گرجستان و ترکمنستان انجام شده است، گفت: گرجستان در گذشته محموله گازی از ایران خریداری کرده بود، اما به دلیل مشکلاتی که داشتند، آن را حمل نکرده و تفاهم انجام شده را اجرا نمی‎کردند.

    وی افزود: نماینده وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران که در این سفر هیئت ایرانی را همراهی می‌کرد، در دیدار با مسئولان گرجستانی به تفاهم رسیدند که حداکثر تا یک ماه آینده آن تفاهم را نیز عملیاتی کنند، امیدواریم با اجرایی شدن این تفاهم، مرحله تازه‌ای از همکاری‌های تجاری - اقتصادی میان ایران و گرجستان آغاز شود.

    مدیرکل مشترک‌المنافع وزارت امورخارجه با اشاره به همکاری‌های ایران با طرف ترکمنستانی درباره گاز تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران و شرکت گاز ترکمنستان اختلاف نظرهایی را بر سر میزان گاز دریافتی و کیفیت آن دارند و به همین دلیل همکاری‌های گازی ٢ کشور کاهش یافته است، اما شرکت‌ها در حال مذاکره برای حل و فصل آن هستند.

    باقری مقدم عنوان کرد: در سوآپ گاز همچنان همکاری‌های ما با ترکمنستان ادامه دارد و نه تنها شرکت‌های ٢ کشور در حال انجام این کار هستند، بلکه چند کشور دیگر نیز اظهار علاقه کرده‌اند که میزان سوآپ را با ترکمنستان افزایش دهند که مورد استقبال طرف ترکمنی قرار گرفته و امیدواریم که مذاکرات به نتیجه مثبت برسد.

    برچسب ها