عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

نامزدهای ریاست جمهوری برای بورس برنامه بدهند

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری باید برنامه ویژه‌ای را برای بورس به عنوان یکی از بازارهای مولد و محرک در اقتصاد کشور داشته باشند.

نامزدهای ریاست جمهوری برای بورس برنامه بدهند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علیرضا ماهیار در خصوص حذف دامنه نوسان و پویا شدن حجم مبنا گفت: از تصویب و اجرای قانون بازار بهادار در سال 84 تاکنون حدود 12 سال می‌گذرد و در این مدت بازار سهام با تغییرات اساسی مواجه و بالغ‌تر شده است.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: از این رو باید محدودیتهای معاملاتی موجود در بازار رفته رفته برداشته شود که بر این اساس بنظر می‌رسد توصیه رئیس سازمان بورس در خصوص حذف دامنه نوسان و پویا شدن حجم مبنا در بهترین زمان ممکن مطرح و در سالجاری می‌تواند عملیاتی شود و زمان حذف محدودیتهای معاملاتی در بورس فرا رسیده است.

    به گفته وی؛ فرهنگ‌سازی، توسعه تحلیل در بازار، تعمیق بورس بر مبنای تحلیل و توجه به مسائل بنیادی، اطلاع‌رسانی بهتر و سریعتر و افزایش شفافیت در بازار می‌تواند به کاهش شایعات در بورس کمک کند و به نقطه‌ای در بازار سهام برسیم که محدودیتها برداشته شود.

    مدیرعامل رایان بورس ادامه داد: در این راستا، وظیفه و رسالت رسانه‌ها در مدیریت رفتارهای هیجانی و کاهش شایعات بسیار مهم و موثر است.

    ماهیار در خصوص تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر معاملات بورس تصریح کرد: بازار سرمایه نشان داده که بازار مستقلی است و شرکتها این روزها در حال ارائه صورتهای مالی خود هستند و معامله‌گران بر مبنای صورتهای مالی و گزارشات و اطلاعات منتشر شده در بورس سرمایه‌گذاری می کنند، بنابراین انتخابات تاثیر زیاد و طولانی مدتی بر بورس و معاکلات آن نخواهد داشت.

    ماهیار افزود: بازار سرمایه یکی از ارکان مهم و اصلی اقتصاد کشور است و کاندیداهای ریاست جمهوری باید برنامه ویژه‌ای را برای این بازار تاثیرگذار به عنوان یکی از بازارهای مولد و محرک در اقتصاد کشور داشته باشند.

    برچسب ها