عصر خودرو

ظرفیت تولید پتروشیمی به ۷۲ میلیون تن می‌رسد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این‌که این صنعت به ظرفیت ۶۲ میلیون تن در سال دست یافت، گفت: امسال با تکمیل هفت طرح دیگر صنعت پتروشیمی می‌تواند با سرمایه‌گذاری بیش از ۹ میلیارد دلار به ظرفیت اسمی ۷۲ میلیون تن برسد.

ظرفیت تولید پتروشیمی به ۷۲ میلیون تن می‌رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازایسنا، مرضیه شاهدایی در سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران، اظهار کرد: تولید انواع محصولات پتروشیمی به 52 میلیون تن رسید، فروش خالص پتروشیمی به ارزش 15 میلیارد دلار و صادرات 21 میلیون تن به ارزش 9.4 میلیارد دلار بود.

    وی از بهره‌برداری از 11 طرح پتروشیمی در سال 1395 خبر داد و گفت: این 11 طرح با سرمایه‌گذاری 3.4 میلیارد دلار صورت گرفته است. امسال با تکمیل هفت طرح دیگر با سرمایه‌گذاری بیش از 9 میلیارد دلار می‌توانیم ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی را به 72 میلیون تن برسانیم.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر اهمیت صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی، تصریح کرد: کسب رتبه اول صنعت پتروشیمی در ارزش صادرات غیرنفتی کشور اهمیت این صنعت در اقتصاد ملی را نشان می‌دهد. اقتصادی که با رفع تحریم‌ها به دنبال باز پس‌گیری جایگاه خود در جهان است.

    شاهدایی با اشاره به فضای پسابرجام گفت: حضور مجدد شرکت‌های معتبر خارجی همراه شرکت‌های داخلی تا امضای تفاهم‌نامه‌ها و انجام توافقات اولیه نشان از شروع مرحله‌ جدیدی از توسعه صنعت پتروشیمی در ایران دارد.

    وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی 30 طرح با خوراک موجود با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلار برای برنامه ششم توسعه در نظر گرفته است.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به همایش بین‌المللی پتروشیمی، اظهار کرد: این همایش در طول سال همواره زمینه‌ساز تعاملات در خارج و داخل کشور بوده و بخش مهمی از سرمایه‌گذاری‌ها توسط این تعاملات شکل گرفته است.

     

    برچسب ها