عصر خودرو

مصباحی مقدم مطرح کرد؛

برنامه ویژه کمیته فقهی بازارسرمایه برای تحقق شعار سال

عصر بازار- رییس کمیته فقهی بازار سرمایه از تلاش این کمیته برای تحقق شعار امسال در رونق این بازار خبر داد.

برنامه ویژه کمیته فقهی بازارسرمایه برای تحقق شعار سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین، غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که برنامه های این کمیته برای تحقق شعار امسال مبتنی بر تولید،اشتغال و اقتصاد مقاومتی چیست،گفت:سازمان بورس و کمیته فقهی ابزارهای لازم در بازار سرمایه را برای تحقق شعار امسال در دستور کار قرار داده است.

    وی افزود:اگر در این مسیر به تغییر ابزارهای جدید،صندوق و شرکت ها نیاز است باید در اولویت سازمان و کمیته فقهی قرار گیرد. مصباحی مقدم  اظهارداشت :تلاشمان برآن است که با استفاده از ابزارهای مالی اسلامی در تحقق هرچه بیشتر شعار امسال گام برداریم.

    گفتنی است،نهمین دوره آموزشی بین المللی بازار سرمایه اسلامی در حالی در تهران برگزار شد که  33 اندیشمند ، محقق، کارشناس و سایر مقامات از 18 کشور مختلف در این دوره حضور داشتند که از لحاظ تعداد کشورهای شرکت کننده یک حد نصاب جدید به شمار می‌رود.

    به گفته رئیس شورای اطلاع رسانی بازار سرمایه 5 کشور بلژیک، بورکینافاسو، فرانسه، ساحل عاج و فلسطین برای اولین بار در این دوره شرکت کردند.

    همچنین پس از برگزاری اولین دوره آموزشی به صورت مشترک با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس با امضای یادداشت تفاهم همکاری با «بانک توسعه اسلامی»، از دومین دوره تا کنون این دوره‌ها را به صورت مشترک با نهاد یاد شده برگزار کرده که همین امر بر غنای بیشتر آن افزوده است و هر ساله مورد استقبال بیشتر کشورها، به ویژه کشورهای غیر مسلمان قرارمی‌گیرد.

    برچسب ها