عصر خودرو

با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار؛

مکنت و کدال ۳۶۰ در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران رونمایی شد

عصر بازار- دو سامانه کدال ۳۶۰ و مکنت با حضور رئیس سازمان بورس و اعضای هیأت مدیره نهاد ناظر بازار سرمایه راه اندازی شد.

مکنت و کدال ۳۶۰ در سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاپور محمدی از سامانه های کدال 360 و مکنت به عنوان تجربه موفق استارتاپی در بازار سرمایه یاد کرد و اظهار داشت: اقدامات و نظارت های صورت گرفته در دریافت اطلاعات و گزارش های مالی منجر به ارتقاء سطح گزارش گری مالی و شفافیت در بازار سرمایه شده هرچند که هنوز این مساله جای رشد بیشتری دارد.

    رییس سازمان بورس به زمان بر بودن تهیه، محاسبات و تحلیل اطلاعات ناشران در بازار سرمایه اشاره کرد که با راه اندازی و به کارگیری این سامانه ها شاهد افزایش سرعت تحلیل در بازار سرمایه خواهیم بود.

    وی ادامه داد: طبیعتا با افزایش سرعت در پردازش اطلاعات مالی از سوی حسابرس، ناشر و پردازش گر اطلاعات مالی، زمان ارسال اطلاعات کوتاه تر خواهد شد و دیگر شاهد توقف طولانی مدت نمادها در بازار سرمایه نخواهیم بود.

    محمدی نوآوری ها و دستاوردهای دهمین نمایشگاه فاینکس 2017 در حوزه آی تی را مناسب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که با افزایش این نوآوری ها و دستاوردها، شاهد شفافیت بیشتر بازار  سرمایه و سیستمی تر عمل کردن آن باشیم.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار  اظهار امیدواری کرد به واسطه این سامانه ها شاهد باشیم که سامانه ها به جای افراد حرف بزنند تا همکاران ما در سازمان بورس قادر باشند با نظارت بر شرکت های بیشتر، سلامت و شفافیت بازار را افزایش دهند. چرا که هرچه میزان سرعت و دقت ارایه اطلاعات افزایش یابد عمق بازار نیز به تناسب آن افزایش می یابد.

    مدیرعامل شرکت رایان بورس نیز از افشای صحیح، به هنگام و همگانی اطلاعات ناشران بازار سرمایه به عنوان یکی  از رسالت های دیر باز سامانه کدال و شرکت رایان بورس یاد کرد و گفت: کدال 360 وبگاهی است که تصویری 360 درجه از اطلاعیه های منتشر شده و دیگر اطلاعات پیرامونی هر شرکت یا نهاد مالی به دست می دهد و امکانی منعطف برای جستجو و فیلتر کردن آنها برای کاربران بر اساس اطلاعات مالی و قیمتی فراهم می سازد.

    علیرضا ماهیار ادامه داد: علاوه بر این امکان تشکیل پروفایل کابری و بهره گرفتن از سرویس "گوش به زنگ" این وبگاه نیز اطلاع رسانی انتشار فوری در هر مورد را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد و در واقع با وجود کدال 360 دیگر نیازی به چندین مراجعه برای جمع آوری اطلاعات مالی شرکت ها نخواهد بود و این سرویس می تواند تأثیر به سزایی در اطلاع رسانی سریع داشته باشد.

    متولی کدال همچنین از نرم افزار مکنت نیز به عنوان اولین همکاری تیمی استارتاپی بازار سرمایه و شرکت رایان بورس نام برد که این نرم افزار برای صنعت تولیدی و خدماتی در حال اجراست.

    به گفته وی؛ نرم افزار فوق یکی از چندین حلقه زیرساخت کدال است که می تواند به استاندارد سازی، افشا و تسریع در فرآیند گزارش توجیهی افزایش سرمایه بپردازد.

    این مقام مسئول در رایان بورس تصریح کرد: این نرم افزار با توجه به بکارگیری آخرین تکنولوژی های  برنامه نویسی و استانداردهای مالی داخلی و خارجی تولید شده است که می تواند نوید بخش خوبی برای ناشران و سرمایه گذاران به جهت افشای اطلاعات باشد.

    وی با تاکید بر مطابقت سامانه مکنت با فرمت ها و استانداردهای سازمان بورس، ادامه داد: این سامانه می تواند علاوه بر تولید گزارش برای شرکت های سهام عام عضو بورس، برای سایر صنعت ها و شرکت ها نیز کاربرد داشته باشد.

    ماهیار قابلیت های کلیدی این نرم افزار را موازنه ترازنامه، تحلیل حساسیت در تمامی پارامترهای اقتصادی گزارش، تولید، تایید و انتشار گزارش در مدت یک هفته برای ناشران عنوان و اضافه کرد: سامانه مکنت پس از اتصال به هسته مرکزی کدال قابلیت بکارگیری گردش کار مکانیزه را خواهد داشت به طوری که پس از تولید گزارش، مراحل حسابرسی و تولید بیانیه ثبت نیز انجام می شود.

    برچسب ها